Μα γιατί αυτή η εκατόμβη τόσο ταλαντούχων πλασμάτων, τόσο προνομιούχων, τόσο διάσημων, τόσο ζάπλουτων;
Η Βάλερι Μασάλας (Βασιλική Μάσαλα εκ της Λακωνίας οι γονείς της) από τις μεγάλες φίρμες στο Casting της κινηματογραφικής βιομηχανίας, μου έλεγε σε κάποιο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που ήταν προσκεκλημένη ότι «άπαντες στο Χόλιγουντ είναι γκέι. Και αν κάποιος εξακολουθεί να παραμένει κόκορας, ε αυτός θα τις «πάρει» όλες»! Και συμπλήρωνε «άπαντες, γυναίκες και άντρες, κολυμπάνε σε ωκεανούς ναρκωτικών. Πάσης φύσεως. Η πιο αφοσιωμένη πελατεία της μαφίας». Και τότε πως γίνεται να μην «τεζάρουν» όλοι; «Είναι απλό. Αρκετοί καταφέρνουν να προστατεύονται από κάτι. Ας πούμε από την οικογένεια, από κάποια θρησκεία, από μια ιδεολογία»!
Μερικά 24ωρα μετά την μοιραία «κατάληξη» του Γιώργου Κυριάκου Παναγιώτου, επονομαζόμενου George Michael, κάποιος εκ των ατζέντηδων της δισκογραφίας είπε το εξής κυνικό: «αρκετά μεγάλος, αιωνόβιος πέθανε πληρέστατος ημερών». Φυσικά εννοούσε το εντελώς αυτονόητο. Με τόσες αστείρευτες ποσότητες χαπιών και άλλων ουσιών. Με τέτοιο κατεστραμμένο οργανισμό και με τέτοια κατάθλιψη είναι θαύμα που άντεξε πενήντα τρία ολόκληρα χρόνια να είναι ζωντανός! Ο Τζορτζ είχε πει -έτσι λένε- ότι «είμαι καταραμένος». Όχι δεν ήταν καταραμένος. Απλώς από την προσωπική, αχαλίνωτη, ζωή του ήταν «προεπιλεγμένος». Το ρεπορτάζ του βίου του πασίγνωστο σε κάθε «κοινό θνητό».
Η ΜΕΡΙΛΙΝ ΤΟΥΣ ΕΙΧΕ «ΠΑΡΕΙ» ΟΛΟΥΣ
Η Νόρμα Τζιν Μόρτενσον, η Μέριλιν Μονρόε ντε, απολάμβανε προαστασίας πανίσχυρων αρσενικών. Οπως ο πυγμάχος Τζο Ντι Μάτζιο, ο δεύτερος σύζυγός της. Οπως ο μέγιστος θεατρικός συγγραφέας, διανοούμενος και μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος ΗΠΑ ο θρυλικός Αρθουρ Μίλερ. Η υπογραφή κάτω από το σπουδαιότερο ρεαλιστικό θεατρικό όλων των αμερικανικών εποχών «Ο θάνατος του εμποράκου». Οπως φυσικά ο Τζον Φιτζέραλντ Κένεντι. Εκεί να δεις προστασία!
Ο Φρανσουά Φορεστιέ που έχει «σπιλώσει» δεκάδες διάσημα ονόματα, γράφει στο βιβλίο του «Τζον και Μέριλιν» ότι η επίγεια θεά είχε «πάρει» δεκάδες αρσενικά «εργαλεία». Κάθε είδους, μήκους, πάχους, διαμετρήματος και «επαγγέλματος». Ακόμα και Bartenders. Ακόμα και γκρουπιέρηδες. Δεν άφηνε τίποτα μα τίποτα να πέσει!
Η Μέριλιν τα είχε χαμένα. Μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτων, που λέει ο λόγος, βρέθηκε από τους υπονόμους στα ρετιρέ. Και όσο ανέβαινε τόσο την «γρονθοκοπούσαν» όλοι οι αρσενικοί. Ταυτόχρονα προσπαθούσε να «μάθει γράμματα» ως σύζυγος του Αρθουρ Μίλερ. Γι αυτό παρακολουθούσε, ως «μαθήτρια» σεμινάρια υποκριτικής στο Actor’s Studio του Λι Στράσμπεργκ και της Στέλα Αντλερ. Και την άλλη στιγμή έπεφτε στο κρεβάτι του Προέδρου.
ΤΑ ΧΑΠΙΑ ΚΑΙ Η ΣΥΝΩΜΟCIA
Ενδιαμέσως κατάπινε ολόκληρο φαρμακείο. Ηταν αδύνατον να διαχειριστεί τον χαρακτήρα της. Ο Τζον, για παράδειγμα, το «έδινε» σε οποιαδήποτε θηλυκή γάτα διέσχιζε το οπτικό του πεδίο. Ο Τζον» γράφει ο Φορεστιέ ήταν ικανός να τον «δώσει» σε κάποια τουαλέτα πολυτελείας στη διάρκεια κάποιας δεξίωσης. Και επειδή εκσπερμάτωνε στο λεπτό, η απουσία του δεν γινόταν αντιληπτή
Η Μέριλιν, σύμφωνα με τους Χολιγουντιανούς θρύλους, απειλούσε τον Πρόεδρο πως αν εκείνος δεν χωρίσει την Τζάκι θα πάει στις εφημερίδες και θα τα αποκαλύψει όλα. Ποια όλα; Μα φυσικά το σχέδιο εισβολής στην Κούβα στον κόλπο των χοίρων. Οταν στις 5 Αυγούστου του 1962 ο Πίτερ Λόφορντ την βρήκε νεκρή όλοι στο L.A υποπτεύθηκαν συνωμοCIA!
Ο Πίτερ Σίντνει Ερνεστ Αιλεν (το πλήρες όνομα του Βρετανού Πίτερ Λόφορντ), ένα από τα εκλεκτά μέλη της «συμμορίας» του Φρανκ Σινάτρα. Ο «Englishman», ως σύζυγος της Πατ Κένεντι, αδελφής του Τζον, ήταν ο ενδιάμεσος που προσκόμισε την Μέριλιν στο κρεβάτι του Φράνκι. Είπαμε η «Some Like it Hot» τους είχε «πάρει» όλους. Ως εκ τούτου η περίπτωση συνωμοCIAς έγινε πειστική στους κύκλους της Showbiz!
Δηλαδή δεν ήταν οι άφθονες ποσότητες χαπιών που σκότωσαν το κορίτσι. Ηταν πράκτορες που με ενδοφλέβια χορήγησαν δηλητήριο καθώς εκείνη κοιμόταν του καλού καιρού. Ποιος ξέρει!
Οσο φεύγουμε από το Cinema με κατεύθυνση Rock Sex and Drugs τόσο οι ηλικίες κατεβαίνουν χαμηλά. Πολύ χαμηλά. Με την εξαίρεση δύο μεγιστοτεράστιων ταλέντων!
ΤΡΥΠΙΟΣ ΠΑΝΤΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΟΡΧΕΙΣ
Ο Ρίβερ Φίνιξ, για παράδειγμα, «εγκατέλειψε» μόλις στα 23 χρόνια. Ηταν 31 Οκτωβρίου του 1993. Ο Ρίβερ Φίνιξ από τα μεγαλύτερα ταλέντα του American Cinema. Στην ταινία «Στάσου δίπλα μου» (Stand by me) άφησε αναυδους τους πάντες. Ο Ρίβερ Φίνιξ μονίμως «αγκαλιά» με τα πιο σκληρά. Κυρίως με ηρωίνη. «Το σώμα του τρύπιο. Παντού. Ακόμα και στους όρχεις»! Ελεγε αργότερα ο Γκας Βαν Σαντ, σκηνοθέτης της ιστορίας «Το δικό μου Αινταχο» με πρωταγωνιστή τον καταρρέοντα Ρίβερ!
Ρίβερ Φίνιξ
Ο Χιθ Αντριου Λέτζερ, η πιο «εκκωφαντική» περίπτωση ανερχόμενου Star από τα βοσκοτόπια της Αυστραλίας. «Φαντάσου ανατροπή. Από τα πρόβατα και τα καγκουρό στις πρώτες θέσεις των Οσκαρ» έλεγε ο Κρίστοφερ Νόλαν, σκηνοθέτης του «Σκοτεινού ιππότη»!
«Ο Χιθ σνιφάριζε ασταμάτητα»! Εκμυστηρεύθηκε αργότερα ο Aμερικανοκινέζος Ανγκ Λι, σκηνοθέτης του «Brokeback Mountain», ενός φλογερού αλλά και σεξουαλικού ρομάντζου ανάμεσα στον Χιθ και τον Τζέικ Γκίλενχααλ. Αμφότεροι βοσκοί στα απέραντα λιβάδια της Αμερικής. Στην ταινία εννοείται.
Τελικά, και ύστερα από ατελείωτες δόσεις σκληρών drugs o υπερ-ταλαντούχος «βοσκός» της Αυστραλίας εγκαταλείπει τον «μάταιο τούτο κόσμο» στις 22 Ιανουαρίου του 2008. Ηταν νήπιο, μόλις 28 ετών. Ενα χρόνο αργότερα οι «Ακαδημαϊκοί» τοποθετούν στον τάφο του χρυσό αγαλματίδιο Οσκαρ β ρόλου για τον «Σκοτεινό ιππότη». Τι να το κάνει; «Τον βράβευσαν» είπε ο ατζέντης του Χιθ, «για να ξεμπερδέψουν με τις δικές τους ενοχές»!
Χιθ Αντριου Λέτζερ
ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΒΟΥΛΙΜΙΚΟΣ ΚΑΙ ΝΑΡΚΩΜΑΝΗΣ
Εξι χρόνια αργότερα ακολουθεί ο Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν. Κι αυτός στην κορυφή της καριέρας του. Κι αυτός με Οσκαρ για την ερμηνεία του και την ταυτοπροσωπία με τον «Τρούμαν Καπότε». Κι αυτός «υπερκινητικός». Κι αυτός ταραγμένος ολοσχερώς. Κι αυτός αθεράπευτος! Κάπως μεγαλύτερος. Μόλις 46 ετών!
Ο Φίλιπ παγιδεύτηκε από το λεγόμενο «τρίγωνο των Χολιγουβερμούδων». Δηλαδή ασίγαστη κατάθλιψη. Δηλαδή καθημερινος «φαρμακοεπισκέπτης». Και δηλαδή ασυγκράτητη βουλιμία. Ο Φίλιπ έτρωγε, μασουλούσε οτιδήποτε έβρισκε μπροστά του. Κι όμως το ευτραφές βάρος του όχι μόνο δεν στάθηκε εμπόδιο αλλά αντιθέτως τον «έσπρωξε» σε μεγάλους ρόλους. Αυτός ήταν ο τύπος του. Αυτά τα μπόλικα κιλά ήταν που «έφτιαξαν» την κινηματογραφική περσόνα του.
Ο Φίλιπ αδύνατον να συμφιλιωθεί με την κατάστασή του. Ακολούθησε τον μοιραίο μονόδρομο των «καταραμένων» Stars. Όσο ανέβαινε, τόσο κατέβαινε. Ήταν ζήτημα χρόνου. Η συγκεκριμένη ημερομηνία οριστικής αναχώρησης από την ζωή του. Κρίμα!
THE KING IS DEAD
Παγιδευμένος στο ίδιο «αμαρτωλό τρίγωνο» και ο «King» Ελβις Ααρον Πρίσλει. Οπου στις 11 Αυγούστου του 1977 ο γιατρός διαπιστώνει «έμφραγμα του μυοκαρδίου». Ο Ελβις νεκρός. Ο Ελβις 42 ετών. Ο Ελβις μετατρέπει εκατομμύρια κοριτσόπουλα, ανά την υφήλια, σε δια βίου «χήρες». Ποταμοί δακρύων. Ωκεανοί αναστεναγμών!
Στην πραγματικότητα το μείγμα θανάτου γνωστό. Κατάθλιψη, ασυγκράτητη βουλιμία και άφθονη φαρμακολογία.
Πριν από τον «King» είχαν προηγηθεί, στον ίδιο «δρόμο» δεκάδες φωνές. Ο Μπράιαν Τζόουνς ο αρχικός και για πολλούς «αναντικατάστατος» κιθαρίστας στο πλευρό του Μικ Τζάγκερ των Rolling Stones. Ηταν 3 Ιουλίου του 1969. Ηταν βυθισμένος στα νερά της πισίνας. Ηταν δεν ήταν 27. Ηταν νεκρός
Σε ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε στο φεστιβάλ των Καννών του 2011, ο Μικ Τζάγκερ, ο Κιθ Ρίτσαρντς αλλά και ο Τσάρλι Γουάτς, περιγράφουν, με εξαντλητικές και γαργαλιστικές λεπτομέρειες τα οργιαστικά παρασκήνια των Rolling Stones. Το πλήθος που ξεροστάλιαζε επί ώρες έξω από την αίθουσα αποζημιώθηκε πλουσιοπάροχα. Τα όργια άρχιζαν με κάποια παρτούζα. Συνήθως τριών τεσσάρων θηλυκών. Και κατέληγαν σε τεράστια ποσότητες ναρκωτικών. «Ο Μπράιαν δυστυχώς ήταν απρόσεκτος» Έλεγε με θλίψη ο Μικ, ανακαλώντας στη μνήμη του μερικές από τις «απροσεξίες» του εκλιπόντος φίλου του. Ο Μπράιαν ήταν απροστάτευτος. Ο Μικ με προστασία.
Rolling Stones
Ο ΜΙΚ ΚΑΙ Ο ΜΠΟΜΠ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΟΜΑΡΙ ΤΟΥΣ
«Ο Μικ Τζάγκερ η πιο χαρακτηριστική περίπτωση οργανωμένου εγκέφαλου στη μουσική σκηνή. Αυτή ήταν η αυτοπροστασία του. Διέκοψε εγκαίρως, και για την «επιβίωσή» του το ρίξε στην γυμναστιkή και την υγιεινή διατροφή». Κάτι τέτοια σχόλια κυκλοφορούσαν στην πιάτσα «φίλοι» και μουσικοί. Αντί η εικόνα να καταπιεί τον Μικ, εκείνος κατάπιε την εικόνα. Πάνω απ όλα και πριν απ όλα ο εαυτός του!
Ίδια περίπτωση και ο Ρόμπερτ Αλλεν Ζίμερμαν. Φυσικά ο Μπομπ Ντίλαν. Που σήμερα, αισίως κλείνει τα 75. Να τα χιλιάσει Κλασική περίπτωση διχασμένης προσωπικότητας. Τα τραγούδια του και οι στίχοι του ανατρεπτικοί. Η ζωή του εντελώς συντηρητική. Αυτή η προστασία του!
FBI: ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΜΑΛΛΙΑΔΕΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ
Απροστάτευτος έφυγε ο Τζον Λένον στα σαράντα του χρόνια. Στο ντοκιμαντέρ «U.S Vs John Lennon» του Ντέιβιντ Λιφ και του Τζον Σνάινφελντ, κάποιος πράκτορας του FBI καταλήγει ως εξής: «Για το »Γραφείο» επικίνδυνος με τις ιδέες του και τις πράξεις του ήταν μόνο ο Τζον Λένον. Ολοι οι άλλοι μαλλιάδες δεν μας ενδιέφεραν. Αυτοί ήταν ταγμένοι στα ναρκωτικά και τα όργια»!
Ο Τζίμι Αλλεν Χέντριξ του θρυλικού άλμπουμ «Electric Ladyland» έσκαψε τον τάφο του με τα δικά του χέρια όταν ήταν 28 ετών. Ο Τζίμι πάνω στη σκηνή, σε τέτοιο ντελίριο μοναδικό που έφτανε στο σημείο να βάζει φωτιά στην δική του κιθάρα. Τα δινε όλα. Και «κάηκε» ολοσχερώς! Συνέβη στις 18 Σεπτεμβρίου του 1970. Μερικές εβδομάδες αργότερα, δηλαδή στις 4 Οκτωβρίου του 1970 τον ακολουθεί η Τζάνις Λιν Τζόπλιν μόλις 27 ετών.«Η Τζάνις ήταν τόσο σεξουαλικά εξαρτημένη με την φωνή της που το μικρόφωνο στα χέρια της έμοιαζε με πέος κάποιου από τους αρσενικούς που είχε χουφτώσει στα παρασκήνια». Από τους κορυφαίους πρωταθλητές της «κολύμβησης» σε ωκεανούς σκληρών ναρκωτικών αυτό το αχόρταγο θηλυκό!
Τζάνις Τζόπλιν
Ασταμάτηση η «αλεστική μηχανή» της ηρωίνης. Ενα χρόνο αργότερα, 3 Ιουλίου 1971, στο Παρίσι μέσα σε κάποια μπανιέρα πολυτελείας, «ενταφιάζεται» ο Τζέιμς Ντάγκλας Μόρισον των «Doors». Πάνω κάτω στην ίδια ηλικία του Τζίμι και της Τζάνις
Μα γιατί αυτή η εκατόμβη τόσων ταλαντούχων πλασμάτων, τόσο προνομιούχων, τόσο διάσημων, τόσο ζάπλουτων;
«ΔΕΝ ΜΕ ΑΝΤΕΧΩ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ»
Ο Κέρτ Κομπέιν ούρλιαζε στην μονοκατοικία του στο Σιάτλ «δεν αντέχω τον εαυτό μου θέλω να πεθάνω». Ο Κερτ ήταν το πρώτο «βιολί» του καλύτερου συγκροτήματος των δεκαετιών ογδονταενενήντα. Των «Nirvana» φυσικά. Ο Κερτ ήταν συνθέτης, στιχουργός, κιθαρίστας και πρώτη φωνή. Η περίπτωση του περιγράφεται με τα πιο δραματικά «χρώματα» στην ταινία «Last Days» που σκηνοθέτησε ο Γκας Βαν Σαντ. «Ο Κερτ αυτοκαταστράφηκε, εξαντλήθηκε, άδειασε, αυτοκτόνησε», έγραφε το «Rolling Stone»
Τι εννοεί; Αυτό που λέει ο Ράιαν Γκόσλινγκ, πρωταγωνιστής του «La La Land». Οτι δηλαδή «ζεις λιγότερο, τρέχεις και πας πιο γρήγορα στην κορυφή». Και συμπλήρωσε «στο Χόλιγουντ λατρεύουν τα πάντα αλλά δεν εκτιμούν τίποτα». Και μετά; Μετά το απόλυτο σκοτάδι. Η μαύρη τρύπα. Το πουθενά. Το τέλος. The End!
Κέρτ Κομπέιν
Κάπως έτσι συνέβη με την περίπτωση του Ιαν Κέρτις, ο συνθέτης και η φωνάρα των «Joy Division». Πιο γρήγορος ο Ιαν. Πιο αποφασιστικός. Περισσότερο αυτοκτονικός. Εκτός από drugs έπασχε από δύο «πράγματα» ταυτόχρονα. Ηταν επιληπτικός και μανιοκαταθλιπτικός. Προορισμένος να θέσει τέρμα στην δυστυχία του. Και μάλιστα στα 23 του χρόνια. Θεέ μου. What a Waste!
Η Σάρλοτ Ράμπλινγκ, το ασταμάτητο και νοσηρό θηλυκό στον «Θυρωρό της νύχτας» έχει μια εξήγηση. Την άκουσα δια ζώσης. «Οι Αμερικανοί stars πρέπει διαρκώς να βρίσκονται στην τσίτα. Οι Γάλλοι προστατεύονται από την τρέλα. Ο Αμερικανός ευάλωτος σ έναν διαρκή ανταγωνισμό. Ποτέ δεν ξέρει τι ακριβώς θα του ξημερώσει. Αύριο το όνομά του θα υπάρχει; Ο Γάλλος είναι απρόβλεπτος και χαοτικός»!
Σάρλοτ Ράμπλινγκ
Η κοκαΐνη το «φάρμακο» που διαρκώς σε τσιτώνει. Η κοκαΐνη ανεβάζει την αδρεναλίνη. Η κοκαΐνη απαραίτητος σύντροφος σε κάθε τραγουδιστή, μουσικό, ηθοποιό. Η κοκαΐνη πηγή έμπνευσης. Από την κοκαΐνη μέχρι το κρακ και την ηρωίνη η απόσταση είναι τόσο δυσδιάκριτη, όσο για την Ελλάδα η διαφορά μεταξύ θριάμβου και πανωλεθρίας!
Ατελείωτη η λίστα της κατακόμβης dead stars. Ο Μάρβιν Γκέι ο «θεός» της Soul στα 44. Από σφαίρες του πατέρα του. Το πρώτο βιολί των Queen από AIDS. Από κοντά και τα ναρκωτικά. Ο Μπομπ Μάρλει στα 36. Οι γιατροί είπαν ότι πρσβλήθηκε από μόλυνση που ο ίδιος για να την θεραπεύσει το ριξε στα ματζούνια. Κάτι τέτοιο. Ο Μπομπ φανατικός των drugs. Ουδείς ακριβώς γνωρίζει ποια η βασική αιτία
ALWAYS BACK TO BLACK
Για παράδειγμα η περίπτωση του Ντέιβιντ Μπάουι είναι χαρακτηριστική. Ο σχεδόν αναντικατάστατος Ντέιβιντ βρέθηκε νεκρός στις 10 Ιανουαρίου του 2016. Από καρκίνο. Ενα χρόνο περισσότερο να ζούσε θα είχε δρασκελίσει το κατώφλι των εβδομήντα. Ο οργανισμός του ξεχαρβαλωμένος εντελώς. Ξεχαρβαλωμένος από την αθεράπευτη εξάρτηση με τα χάπια και τις σκόνες. Ο Ντέιβιντ αμφί. Ο Ντέιβιντ αχόρταγος και με τα δύο φύλα. Ο Ντέιβιντ παντού!
Τρεις μήνες αργότερα, στις 21 Απριλίου του ίδιου χρόνου, «φεύγει» και ο Prince. Πιο «καθαρή» περίπτωση αυτή. Αιτία θανάτου «μεγάλες δόσεις οπιοειδών». Ευτυχώς αυτός πρόλαβε να φτάσει μέχρι τα 57. Κάτι είναι κι αυτό!
Ακόμα πιο «καθαρή» η περίπτωση της θρυλικής φωνής με το όνομα Ειμι Γουάινχαουζ. Ταγμένη από την αρχή να συναντήσει τον θάνατο όσο πιο γρήγορα τόσο καλύτερα. Γι αυτήν. «Η Ειμι ήταν τόσο καταραμένη όσο άλλος κανείς» Έλεγαν φίλοι, συνεργάτες, συγγενείς «Η Ειμι τα έκανε όλα τόσο γρήγορα, τόσο ανεξέλεγκτα και τόσο τρελά. Κάθε φορά έσπαγε το δικό της, προηγούμενο, ρεκόρ»
Έιμι Γουάινχαουζ
Το σπαρακτικό «Back to Black» τα λέει όλα. Και όταν την ακούς σου ξεσκίζει τα σωθικά. Σα να μιλάει εξ όλων αυτών. Των παλιών, των νεώτερων και των επερχόμενων. Η αλεστική μηχανή των drugs θα λειτουργεί εσαεί. Όσο υπάρχουν Stars. Όσο το περιεχόμενό τους είναι αδειανό.Και όσο μέσα σε «κλάσματα δευτερολέπτου» ανεβαίνουν τόσο ψηλά!