Η κόρη του Πατσατζόγλου, η αγρότισσα της λαϊκής,η μετανάστρια και… η γυναίκα της διπλανής πόρτας σε μια αποθέωση του κιτς γράφουν τα πιο υψηλά νούμερα τηλεθέασης
Για να πετύχει ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα οφείλει να αφουγκράζεται τις κοινωνικές τάσεις και τις επιθυμίες του τηλεοπτικού κοινού. Μακριά από τα ταμπού του παρελθόντος και τον κοινωνικό ρατσισμό, στον αντίποδα του μπούλινγκ, αλλά και πολύ κοντά στη νέα συνθήκη που θέλει μια κοινωνία να αγκαλιάζει άλλους λαούς και πρόσφυγες. Το ριάλιτι του STAR ενέταξε πολύ έξυπνα και εύστοχα τα νέα δεδομένα στην πασαρέλα του, ενίοτε με υπερβολές, σε κάποιες περιπτώσεις με έμφαση στην τηλεοπτική συνθήκη και πάντα προκαλώντας έντονο συναίσθημα.
Στα δύο πρώτα επεισόδια του GNTM πρωταγωνίστησαν κορίτσια πολύ διαφορετικά μεταξύ τους, αλλά και από αυτό που ορίζει ο νόμος της μόδας ως «μοντέλο». Οι προδιαγραφές σε πολλές περιπτώσεις παρακάμφθηκαν προκειμένου να δοθεί το ανάλογο βήμα και να πρωταγωνιστήσει η αφήγηση ιστοριών που έχουν να περάσουν κάποιο μήνυμα στον κόσμο της τηλεόρασης και σε αυτόν που την παρακολουθεί.Παραπανίσια κιλά, διαφορετικότητα ως προς το χρώμα, την καταγωγή και την κοινωνική τάξη, ασθένειες και δυσμορφίες, πάθος και ψώνιο, όλα αυτά παρελαύνουν σε κάθε επεισόδιο που καταφέρνει να αναδεικνύει πρωταγωνίστριες που μένουν αξέχαστες όχι λόγω εμφάνισης, αλλά λόγω της συναρπαστικής ιστορίας που παρασύρει το τηλεοπτικό πλήθος σε ένα «τιτίβισμα» στο Twitter, το οποίο δεν έχει προηγούμενο.
Φυσικά από όλο αυτό δεν απουσιάζουν οι αναμενόμενες διαμαρτυρίες όλων όσοι πιστεύουν ότι κάθε γυναίκα που δέχεται να περπατήσει με ένα μικροσκοπικό μπικίνι στην πασαρέλα και να ποζάρει ενδεχομένως κάπως σέξι, αυτομάτως κατατάσσεται στην κατηγορία αυτών που είναι θύματα εκμετάλλευσης ή υποψήφια θύματα προς δημόσιο τηλεοπτικό εξευτελισμό. Ολο αυτό είναι μια μεγάλη συζήτηση η οποία ξεκίνησε από πέρυσι με την περίπτωση της Ιωάννας Μπέλλα και άλλων κοριτσιών που βρέθηκαν σε δύσκολη θέση και συνεχίζεται φέτος με άλλες περιπτώσεις, οι οποίες λογικά μέχρι το τέλος της σεζόν θα έχουν ξεχαστεί προκειμένου να δοθεί περισσότερος χώρος για συζήτηση στην ίντριγκα μέσα και έξω από το ριάλιτι, την οποία κόσμος και media λατρεύουν να μισούν.
Plus size μοντέλα, μετανάστριες, αγρότισσες και τοπ μόντελ
Το GNTM θα μπορούσε κάλλιστα να τιτλοφορείται και Βαβέλ. Ομως πλέον το κάθε ριάλιτι συνιστά ένα πολύχρωμο μωσαϊκό ανθρώπων που συμπληρώνουν την αίτηση και διεκδικούν μερίδιο στο όνειρό τους. Μόνο που στο «Greece’s Next Top Model» όλο αυτό φιλτράρεται από κάμερες και τέσσερις κριτές, που και αυτοί με τη σειρά τους διεκδικούν μερίδιο στη δημοσιότητα. Η Βίκυ Καγιά ως η σιδηρά κυρία του παιχνιδιού που ανεβάζει τα ντεσιμπέλ λίγο πιο συχνά απ’ όσο χρειάζεται. Ο Αγγελος Μπράτης, ο οποίος φέτος έχει αποφασίσει να κλέψει την παράσταση με τις ιδιαίτερες ατάκες του αλλά και με έναν έντονο συναισθηματισμό σε συνδυασμό με χιούμορ που τον κάνει ιδιαίτερα συμπαθή. Η Ηλιάνα Παπαγεωργίου που, έχοντας συνηθίσει να κλέβει τα βλέμματα στην πασαρέλα, δεν μπορεί παρά να το επιχειρήσει και στα τηλεοπτικά πλατό: όταν νιώθει ότι τα πλάνα της αραιώνουν, σηκώνεται και κάνει έναν αυτοσχεδιασμό με τίτλο «εδώ είμαι, δείτε με», τον οποίο καθόλου δεν χρειάζεται. Ο Δημήτρης Σκουλός παραμένει αυστηρός, απαιτεί συνθήκη αυστηρού μόντελινγκ και κρατά χάρακα προκειμένου να μετρήσει σωστές γωνίες και προφίλ, ενώ φροντίζει συχνά πυκνά να αποφευχθεί ο έντονος συναισθηματισμός κάνοντας παρατηρήσεις στους συνεργάτες του στην κριτική επιτροπή.
Και απέναντί τους όλα τα κορίτσια. Τα οποία έρχονται αγχωμένα και με τις ίδιες απαντήσεις για όλες τις ερωτήσεις. Εχουν από μικρές όνειρο να γίνουν μοντέλα, γνωρίζουν τον Ζαν Πολ Γκοτιέ, τον Ιβ Σεν Λοράν και τον Αρμάνι, συμμετέχουν για την εμπειρία, θα πειθαρχήσουν σε όλους φτάνει να πετύχουν τον στόχο τους και φυσικά όλες πιστεύουν ότι αξίζουν όχι μόνο να περάσουν αλλά και να φύγουν την επόμενη μέρα στη Νέα Υόρκη για καριέρα.
Κάποιες θα συνεχίσουν να ελπίζουν και στα επόμενα επεισόδια, καθώς ή είναι πολύ όμορφες ή εξυπηρετούν την τηλεοπτική συνθήκη. Γιατί, ας μη γελιόμαστε, ακόμη και το κοινό καταλαβαίνει ότι μερικά από τα κορίτσια έχουν περάσει στην επόμενη φάση γιατί η ιστορία τους ή η συμπεριφορά τους πουλάει και φέρνει τηλεθέαση. Σε ποιο κάστινγκ άραγε μια υποψήφια θα ήταν υποχρεωμένη να μιλήσει για τη σχέση της με έναν Τούρκο σταρ; Μάλλον σε κανένα. Ομως για το ριάλιτι του STAR αυτό είναι κάτι αρκετά ελκυστικό.
Πρώτη-πρώτη έκανε την εμφάνισή της η σύντροφος του Μπουράκ Χακί, Χρύσα Παππά, η οποία φρόντισε να περιγράψει με λεπτομέρειες τον έρωτά της που μονοπώλησε το ενδιαφέρον των ιστοσελίδων. Μίλησε περισσότερο για τη σχέση της και λιγότερο για την καριέρα της. Ο Μπουράκ είναι από τους πιο δημοφιλείς ηθοποιούς και το κορίτσι του σίγουρα είναι κάτι που ενδιαφέρει το κοινό, το οποίο πάντα γοητεύεται από τους ελληνοτουρκικούς έρωτες.
Η ζυγαριά είναι ένας ακόμη άξονας πάνω στον οποίο χτίζει κάθε ριάλιτι που θέλει να προκαλέσει ντόρο. Η Κύπρια, η Σπυρούλα, έβαλε υποψηφιότητα για plus size μοντέλο με περισσή αυτοπεποίθηση, θυμίζοντας σε όλους πως τελικά ίσως η Ασλεϊ Γκράχαμ είναι πολύ πιο ισχυρό πρότυπο από την Τζίτζι Χαντίντ για πολλές γυναίκες.
Ζουν ανάμεσά μας, είναι κορίτσια που έδωσαν προσωπικές μάχες και τις κέρδισαν και πέρα και πάνω από όλο αυτό είναι κορίτσια που η στάση ζωής τους είναι το ισχυρότερο μήνυμα για όλους όσοι πιστεύουν ότι η διαφορετικότητα μπορεί να σταθεί εμπόδιο σε οποιοδήποτε όνειρο.
Η Λυδία, αφού νίκησε την αλωπεκία, κάνοντας πολύ καλή δουλειά με τον εαυτό της, περπάτησε με αυτοπεποίθηση και με ένα μεγάλο χαμόγελο έπεισε κοινό και κριτές για το πόσο απλό είναι να αποδεχτείς το διαφορετικό όταν αυτό γίνει βίωμα μέσα από την οικογένεια και το σχολείο. Ανάλογο παράδειγμα και αυτό της 18χρονης Ελένης, η οποία πάσχει από δρεπανοκυτταρική αναιμία, κάνοντας συχνά μεταγγίσεις, αλλά η επιτροπή δεν το έμαθε ποτέ διότι εκείνη δεν θεώρησε ότι έπρεπε να το αναφέρει ή να υπερθεματίσει σε μια συνέντευξη με επαγγελματικά κριτήρια. Αυτό που έμεινε από το δικό της κάστινγκ ήταν μια υπέροχη χορογραφία με τον Δημήτρη Σκουλό καθώς η εξωτερική εικόνα της παραπέμπει σε αυτήν της Μπιγιονσέ.
Η Μαρία Μιχαλοπούλου είναι το απόλυτο ίνδαλμα του κοριτσιού από την επαρχία που ανοίγει τη «διπλανή πόρτα», βγαίνει έξω και τα σαρώνει όλα στο πέρασμά του. Και πώς μπορεί να γίνει διαφορετικά αφού πρόκειται για μια αγρότισσα που όταν δεν δουλεύει σε πάγκο στη λαϊκή, κάνει επτά αθλήματα, προσπαθεί να αποδείξει στα αδέλφια της ότι είναι γυναίκα, νιώθει υπερήφανη για τη λαϊκή καταγωγή της και έχει κοιλιακούς που καμία καλογυμνασμένη αστή μετά από πολύωρο training σε pilates και TRX δεν μπορεί να αποκτήσει;
Φυσικά ένα τέτοιο σόου έχει τα πάντα. Ακόμη και κορίτσια τα οποία συνοδεύει ο σύντροφός τους στην πασαρέλα και μιλούν για τη σχέση τους, όπως έγινε στην περίπτωση της Κατερίνας, η οποία κάλεσε το αγόρι της, τον Αλέξανδρο, προκειμένου να τον συστήσει στην κριτική επιτροπή έτσι ώστε να βελτιωθεί το σενάριο του επεισοδίου.
Επειδή κάθε χρόνο υπάρχει ένας «σάκος του μποξ» στο παιχνίδι, έτσι και φέτος βρέθηκε ο αντίστοιχος, και δεν ήταν άλλος από τη 19χρονη Ιλιάδα από την Κύπρο, η οποία δέχθηκε σφοδρή λεκτική επίθεση με το καλημέρα… Σε αντίστοιχο μαρκάρισμα η 19χρονη Αννα τα κατάφερε καλύτερα. Μπορεί να μην είπε πολλά, αλλά όταν πιέστηκε από την επιτροπή, αποδέχτηκε την πρόκληση να ποζάρει και κέρδισε τη μονομαχία. Σε μια χώρα που έχει υποδεχτεί πρόσφυγες και μετανάστες, έχει μάθει να ζει με ανθρώπους που αναζήτησαν καταφύγιο σε αυτήν, ο καθένας για διαφορετικούς λόγους, η περίπτωση της Ελένης, της μετανάστριας από τη Νιγηρία, είναι μοναδική. Δεν έχει σημασία αν το κορίτσι μπορεί να γίνει μοντέλο, όσο το ότι έχει κάθε δικαίωμα να το διεκδικήσει με τους ίδιους όρους που το διεκδικούν τα κορίτσια της γενιάς της. Ούτε έχουν σημασία το χρώμα της, τα μαλλιά της, η καταγωγή και η οικονομική κατάστασή της. Κι όμως, για όλους αυτούς τους λόγους η Ελένη δέχτηκε ανελέητο μπούλινγκ και αναγκάστηκε να ζητήσει ψυχολογική υποστήριξη προκειμένου να σταθεί στα πόδια της και να συνεχίσει να προσπαθεί να ζει κανονικά και ανέφελα. Δεν έχει καμιά σημασία αν θα γίνει μοντέλο ή αν είναι τόσο ψηλή και τόσο αδύνατη ώστε να μπορέσει να κάνει καριέρα στον χώρο της μόδας. Η Ελένη είναι το κορίτσι που κάποιους εξ ημών μας έκανε υπερήφανους και κάποιους να ντρεπόμαστε. Γι’ αυτό και μόνο τα λίγα λεπτά της τηλεοπτικής της παρουσίας άξιζαν πολλά.