Οι κάμερες και τα ηλεκτρονικά στα αυτοκίνητα θεωρητικά μας προστατεύουν. Αλλά τώρα αποκαλύπτεται ότι μας παρακολουθούν, υποκλέπτοντας προσωπικά μας δεδομένα.
Ο “μεγάλος αδελφός” βρίσκεται μέσα στα αυτοκίνητά μας. Και μας παρακολουθεί σε ό,τι και αν κάνουμε συλλέγοντας ένα σωρό δεδομένα για τους οδηγούς και τον τρόπο με τον οποίο κινούνται με το όχημά τους.
Η συλλογή αυτών των δεδομένων γίνεται από τις εταιρίες έτσι ώστε να κατανοήσουν καλύτερα την οδηγική συμπεριφορά του κοινού και να εξελίξουν τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας.
Φαίνεται όμως ότι εκτός αυτών συλλέγουν και πολλά προσωπικά δεδομένα, παρά τις διάφορες και αυστηρές νομοθεσίες σχετικά με την ασφαλή διαχείριση τέτοιων πληροφοριών.
Το τι ακριβώς κάνουν με αυτά τα δεδομένα είναι αρκετά πιο δύσκολο να πει κανείς, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι κάποια από αυτά καταλήγουν στα χέρια εταιριών που διαχειρίζονται δεδομένα, σε ασφαλιστικές εταιρίες, σε κυβερνητικούς οργανισμούς και αλλού.
Το πόσο σύνθετα και πόσο βαθιά πηγαίνουν αυτά τα δεδομένα είναι κάτι που εξαρτάται από το εκάστοτε μοντέλο της κάθε εταιρίας.
Για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες του Ford F-150 θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να συλλέγει πληροφορίες όπως το πόσο γρήγορα οδηγείτε και πώς πατάτε τα πεντάλ.
Η Ford διατηρεί επίσης δεδομένα σχετικά με τον ιδιοκτήτη, συμπεριλαμβανομένης της διεύθυνσης κατοικίας του και των πληροφοριών για το δίπλωμά του.
Η Toyota αναφέρει ότι μπορεί να συλλέξει πληροφορίες όπως η θέση του τιμονιού, η επιτάχυνση, η ταχύτητα, το φρενάρισμα και η διαδρομή του ταξιδιού.
Ορισμένα μοντέλα μπορούν ακόμη και να σκανάρουν το πρόσωπό σας όταν μπαίνετε στο αυτοκίνητο. Η Toyota υποστηρίζει ότι αυτά τα δεδομένα δεν μπορούν να διαβαστούν από τον άνθρωπο. Και επισημαίνει ότι οποιαδήποτε χαρακτηριστικά του προσώπου αποθηκεύονται μόνο στο όχημα και δεν διαβιβάζονται στην Toyota.
Μάλιστα η ιαπωνική εταιρία λέει ότι οι πελάτες της μπορούν να απενεργοποιήσουν τη μετάδοση δεδομένων.
Η Chevrolet συλλέγει πληροφορίες όπως τοποθεσία, ιστορικό διαδρομής, ταχύτητα, κατάσταση ταχυτήτων, ακόμη και δεδομένα για το αν έχετε ανοιχτά τα παράθυρα.
Η αμερικάνικη εταιρία μπορεί ακόμη και να λάβει πληροφορίες για το πώς γίνεται η διαχείριση της ενέργειας στην φόρτιση στο σπίτι του ιδιοκτήτη ενός ηλεκτρικού της μοντέλου.
Όλα αυτά μπορεί να μοιάζουν σχετικά “αθώα” και να έχουν αγαθές προθέσεις από την πλευρά των εταιρών. Όμως στα χέρια κάποιων ανθρώπων που μπορούν να τα εκμεταλλεύονται με κακόβουλο τρόπο, ίσως αποδειχτούν πολύ επικίνδυνα.