Ένα φλυτζάνι καφέ πριν πάμε για ψώνια μπορεί να οδηγήσει σε διπλασιασμό των δαπανών και κατά συνέπεια σε 30% αύξηση των αγορών σε είδη.
Υπεύθυνη είναι η ντοπαμίνη που απελευθερώνει ο καφές στον εγκέφαλό μας, με την πρόσληψη της καφεΐνης, η οποία ως ισχυρό διεγερτικό μας δημιουργεί μια υψηλότερη ενεργειακή κατάσταση που περιορίζει τον αυτοέλεγχό μας, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Ερευνητική ομάδα διεξήγαγε τρία σχετικά πειράματα σε καταστήματα λιανικής, σε σχέση με την καταναλωτική μας συμπεριφορά, αφού έχουμε πιεί πρώτα το καφεδάκι μας.
Διεθνής μελέτη με επικεφαλής το πανεπιστήμιο της Νότιας Φλόριντα (USF) προέβη στην εξής καίρια διαπίστωση: Η καφεΐνη επιδρά σαφέστατα στο τι αγοράζουμε, καθώς βεβαίως και στο πόσα χρήματα ξοδεύουμε, όταν κάνουμε τα ψώνια μας.
Άλλωστε δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι τα περισσότερα καφέ σε μια γειτονιά βρίσκονται κοντά στο εμπορικό κέντρο της κάθε περιοχής, μέσα στην αγοράς της.
Σύμφωνα λοιπόν, με τα αποτελέσματα της έρευνας που δημοσιεύτηκε στην έκδοση «Journal of Marketing», οι καταναλωτές που ήπιαν ένα φλυτζάνι καφέ πριν από τη βόλτα τους στα μαγαζιά για ψώνια χάλαγαν περίπου σε ποσοστό της τάξεως του 50%, περισσότερα χρήματα.
Επίσης, ως προς την ίδια την κατανάλωση, προχωρούσαν σε σχεδόν 30% μεγαλύτερες αγορές σε είδη, σε σχέση από τους καταναλωτές που ήπιαν είτε νερό είτε καφέ χωρίς καφεΐνη.
Αντίστοιχα ήταν και τα συμπεράσματα στο πεδίο των διαδικτυακών αγορών.
Πρώτα ψώνια και μετά καφές
Ερευνητές τοποθέτησαν μια μηχανή εσπρέσο στις εισόδους μιας αλυσίδας λιανικής και ενός καταστήματος οικιακών ειδών στη Γαλλία και ενός πολυκαταστήματος στην Ισπανία;
Όπως εισέρχονταν, λοιπόν, στον χώρο σε περισσότερους από 300 καταναλωτές παραχωρήθηκε ένα δωρεάν φλυτζάνι καφέ.
Στους μισούς προσφέρθηκε καφές που περιείχε περίπου 100 mg καφεΐνης και στους άλλους μισούς, καφές χωρίς καφεΐνη, ή νερό. Κατά την έξοδό τους από τα καταστήματα, οι πελάτες έδειξαν τις αποδείξεις των αγορών τους στους ερευνητές κι εκείνοι έβγαλαν τα συμπεράσματά τους.
Τι αποκόμισαν; Ότι τα άτομα που είχαν καταναλώσει καφεΐνη αγόραζαν σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό αντικειμένων και ξόδευαν περισσότερα χρήματα, ενώ προχωρούσαν και στην απόκτηση μη απαραίτητων πραγμάτων.
Η κατανάλωση καφέ επηρεάζει και τις διαδικτυακές αγορές
Αντίστοιχα ήταν και τα συμπεράσματα στο πεδίο των διαδικτυακών αγορών, καθώς μέτρησαν σε 200 φοιτητές επιχειρηματικών-οικονομικών σχολών την καταναλωτική τους συμπεριφορά με καφέ ή χωρίς.