Αθήνα: Δύο νέες επεκτάσεις της Γραμμής 1 μπορούν να καταστήσουν ευκολότερες τις μετακινήσεις δεκάδων χιλιάδων κατοίκων και επισκεπτών της πρωτεύουσας.
Από συνολικά 66 σταθμούς απαρτίζεται σήμερα το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας, εξυπηρετώντας πλήθος περιοχών της πρωτεύουσας, ενώ μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας θα προστεθεί μια ακόμη γραμμή (Γραμμή 4) με 15 νέους σταθμούς.
Επιπλέον, την άγουσα της υλοποίησης έχει αρχίσει να παίρνει και η επέκταση της Γραμμής 2, με τρεις νέους σταθμούς, προς Δυτική Αττική, ένα έργο για το οποίο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τέσσερα σχήματα και επόμενο βήμα είναι η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών.
Τα προαναφερθέντα έργα, ωστόσο, δεν θα σηματοδοτήσουν το τέλος της επέκτασης των ραγών του Μετρό, καθώς στον σχεδιασμό της Ελληνικό Μετρό είναι και η δημιουργία νέων σταθμών στη Γραμμή 1 («Ηλεκτρικός»).
Επέκταση προς ΚΠΙΣΝ
Μια επέκταση που δεν αποκλείεται να πάρει την άγουσα της υλοποίησης μέσα στα επόμενα χρόνια είναι αυτή προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το οποίο σε ετήσια βάση δέχεται εκατομμύρια επισκέπτες, δίχως να έχει την απαραίτητη συγκοινωνιακή κάλυψη.
Έχει ολοκληρωθεί η μελέτη χάραξης που προβλέπει τη δημιουργία ενός υπόγειου κλάδου της Γραμμής 1 μέσω διακλάδωσης μετά τον σταθμό Θησείου, με τη γραμμή να έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ. και 4 σταθμούς: Άνω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και Κέντρο Πολιτισμού.
Στο έργο, προϋπολογισμού περί τα 450 εκατ. ευρώ είχε αναφερθεί προ μηνών o Γενικός Διευθυντής του ΚΠΙΣΝ, κ. Δημήτρης Πρωτοψάλτου, επισημαίνοντας ότι αποτελεί διαχρονικό αίτημα του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποχρέωση του ελληνικού δημοσίου.
Eπέκταση προς Εθνική Οδό
Παράλληλα, αναζητούνται λύσεις για τη σύνδεση των μέσων σταθερής τροχιάς με την Εθνική οδό, κάτι το οποίο ενδέχεται να γίνει μέσω της επέκτασης της «Πράσινης Γραμμής» έως τον Κόμβο της Βαρυμπόμπης.
Η επέκταση εξετάζεται να γίνει με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού «Κηφισιά» και μετά με σήραγγα περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων να δημιουργηθεί ο ενδιάμεσος σταθμός «Νέα Ερυθραία» και τελικά η γραμμή να καταλήγει σε τερματικό σταθμό στη Βαρυμπόμπη.
Πρόκειται για μια επέκταση που θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική, μιας και θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τον κυκλοφοριακό φόρτο στον Κηφισό, δίνοντας τη δυνατότητα σε δεκάδες χιλιάδες πολίτες να επιβιβάζονται στα μέσα σταθερής τροχιάς, αντί να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους.