in ,

Πορτοκαλί φανάρι: Σταματάς ή περνάς; Τι ισχύει με τον νέο ΚΟΚ

Το πορτοκαλί φανάρι είναι για πολλούς οδηγούς ένα «γκρίζο» σημείο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Άλλοι φρενάρουν απότομα, άλλοι επιταχύνουν για να προλάβουν – όμως ο νέος ΚΟΚ έρχεται να ξεκαθαρίσει με σαφήνεια τι επιτρέπεται και τι όχι, αλλά και ποια είναι τα πρόστιμα που προβλέπονται για κάθε περίπτωση.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, όταν ανάψει το πορτοκαλί, ο οδηγός οφείλει να σταματήσει πριν από τη διάβαση των πεζών ή, αν δεν υπάρχει, σε σημείο όπου έχει πλήρη ορατότητα προς τον φωτεινό σηματοδότη. Η υποχρέωση αυτή είναι σαφής και δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες.


Ωστόσο, υπάρχει μία βασική εξαίρεση: αν το όχημα βρίσκεται πολύ κοντά στο φανάρι και η ακινητοποίησή του ενδέχεται να προκαλέσει κίνδυνο, τότε επιτρέπεται η συνέχιση της πορείας. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι το πορτοκαλί λειτουργεί ως «πράσινο» ή δίνει ελεύθερη διέλευση. Αντίθετα, ο νόμος θεωρεί ότι πρόκειται για προειδοποίηση επιβράδυνσης, όχι για σήμα επιτάχυνσης.

Σε κάποιες περιπτώσεις, το πορτοκαλί αναβοσβήνει αντί να παραμένει σταθερό. Αυτό συμβαίνει κυρίως σε διασταυρώσεις με χαμηλή κυκλοφορία ή κατά τη διάρκεια της νύχτας. Στις περιπτώσεις αυτές, το φανάρι λειτουργεί προειδοποιητικά: ο οδηγός πρέπει να μειώνει ταχύτητα και να κινείται με αυξημένη προσοχή, δίνοντας προτεραιότητα σε πεζούς και διερχόμενα οχήματα.

Η παράβαση του πορτοκαλί σηματοδότη επιφέρει πρόστιμο 30 ευρώ, χωρίς αφαίρεση άδειας οδήγησης. Πρόκειται για ηπιότερη ποινή σε σχέση με το κόκκινο φως, όπου ο νόμος είναι σαφώς πιο αυστηρός.

Για παράβαση κόκκινου φαναριού, το πρόστιμο ανέρχεται στα 700 ευρώ, συνοδευόμενο από αφαίρεση άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.
Σε δεύτερη παράβαση, το ποσό ανεβαίνει στα 1.000 ευρώ και η αφαίρεση διαρκεί έξι μήνες, ενώ σε τρίτη φορά το πρόστιμο αγγίζει τα 2.000 ευρώ και η άδεια αφαιρείται για έναν ολόκληρο χρόνο.

Το μήνυμα του ΚΟΚ είναι ξεκάθαρο: το πορτοκαλί φανάρι δεν είναι «πράσινο με παράταση». Είναι σήμα προειδοποίησης και καλεί τον οδηγό να επιβραδύνει, να δείξει εγκράτεια και προνοητικότητα. Μόνο αν η στάση του οχήματος είναι επικίνδυνη για τον ίδιο ή για άλλους, μπορεί να συνεχίσει την πορεία του χωρίς να παρανομήσει.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Written Από Κώστας Σαμαράς

Παθιασμένος αναλυτής αφοσιωμένος κοινωνικός συνθέτης μέσων μαζικής ενημέρωσης. Από μικρός τα έγραφε στα ίντερνετς. Εδώ θα τον δεις να μιλάει για όλα όσα αγαπάει: Lifestyle, Lifehacks Και με πολύ πίκρα για πολιτική. Χωρίς πλάκα!

ΣΟΚ ΣΤΟ ΠΛΑΤΟ ΤΗΣ ΦΑΙΗΣ ΣΚΟΡΔΑ

ΝΕΑ ΣΟΒΑΡΗ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ