Για «ταξικό ΚΟΚ, αντισυνταγματικό και μη ηθικό», μιλούν όσοι αντιδρούν στα εισοδηματικά κριτήρια για την επιβολή προστίμων σε περιπτώσεις παραβάσεων – «Άλλο ένα κίνητρο για φοροδιαφυγή», λένε οι χρήστες του Twitter
Πλήθος αντιδράσεων ξεσήκωσε η πρόταση Σπίρτζη για αλλαγή στον τρόπο επιβολής προστίμων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και καθορισμό τους βάσει εισοδηματικών κριτηρίων.
Βασική ένσταση εκείνων που διαφωνούν με τα σχέδια του υπουργείου Μεταφορών είναι πως με τον τρόπο αυτό «ταξικοποιείται» η παράβαση, δημιουργώντας συνθήκες για νέα «πάλη των τάξεων», που θα διχάσει ακόμα περισσότερο την ελληνική κοινωνία. Είναι επίσης αντισυνταγματικό, όπως υποστηρίζουν, να μην θεωρούνται όλοι οι πολίτες ίσοι απέναντι στον νόμο, αλλά να «κατηγοροιοποιούνται» βάσει του εισοδήματος που δηλώνουν στην εφορία.
Επισημαίνουν άλλωστε τον κίνδυνο να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η φοροδιαφυγή – ακόμα και να «επιβραβευθεί» σε κάποιες περιπτώσεις – καθώς η πολιτεία «δίνει» ένα ακόμα κίνητρο στους επιτήδειους, να μην δηλώνουν εισοδήματα και άρα να έχουν την δυνατότητα να παρανομούν στους δρόμους συχνότερα και ευκολότερα…
Ο γνωστός εκπαιδευτής οδηγικής συμπεριφοράς Ιαβέρης (Τάσος Μαρκουίζος) σε τηλεοπτικές του παρεμβάσεις χθες και σήμερα, μίλησε ξεκάθαρα για «αντισυνταγματική» και «μη ηθική» διάταξη, καθώς όπως λέει χαρακτηριστικά, «ο θάνατος ενός ανθρώπου δεν είναι εξ αμελείας είναι ηθελημένο έγκλημα εξ αλητείας».
Σπίρτζης: Στόχος η πάταξη της λογικής «πληρώνω και παρανομώ»
Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, εμφανίζεται ανυποχώρητος. Στόχος όπως λέει, είναι η πάταξη της λογικής «πληρώνω και παρανομώ», ενώ όπως τονίζει «πρέπει να καταλαβαίνει κάποιος ότι το πρόστιμο που θα φάει δεν είναι το ίδιο για εσάς, τον κ. Ιαβέρη ή για έναν άνεργο».
«Σήμερα που έχουμε ΚΟΚ με υπέρογκα πρόστιμα, λειτουργεί;», αναρωτήθηκε σε τηλεοπτική του εμφάνιστη την Τρίτη, τονίζοντας πως «και ο τροχονόμος το σκέφτεται σε έναν μεροκαματιάρη να βάλει πρόστιμο 500 ευρώ. Αυτή η νοοτροπία δεν ταιριάζει στο λαό μας και έχει αποτύχει».
Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, ο νέος ΚΟΚ θα περιλαμβάνει, τρεις κατηγορίες παραβάσεων: χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας και με βάση αυτές τις κατηγορίες θα διαμορφωθούν και τα πρόστιμα. Επίσης δήλωσε ότι για ορισμένες παραβάσεις, όπως η ομιλία στο κινητό εν ώρα οδήγησης, το τσιγάρο αλλά και η οδήγηση στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, δεν θα επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο αλλά θα αφαιρείται επί τόπου το δίπλωμα του παραβάτη οδηγού.
Επίσης διευκρίνισε ότι επίκειται μείωση όλων των προστίμων, ενώ σε περίπτωση παράβασης, ο τροχονόμος θα «κόβει κλήση» με ένα συγκεκριμένο, κοινό για όλους, ποσό που θα ορίζει ο νέος νόμος. Ακολούθως, τα στοιχεία της παράβασης θα αποστέλλονται στο TAXIS και αναλόγως θα μειώνεται ή θα προσαυξάνεται το συγκεκριμένο ποσό. Όσον αφορά το όριο στο οποίο θα επιβάλλεται η μείωση ή η προσαύξηση, ο κύριος Σπίρτζης ανέφερε ότι αυτό θα καθοριστεί σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, από την Εθνική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια.