Τι ακριβώς ήταν η τεκίλα 3 – 4 δεκαετίες πίσω; Το λαϊκό ποτό των Μεξικανών που έφτανε στις ΗΠΑ χύμα σε πλαστικά μπουκάλια, μία κατάσταση που θύμιζε πολύ το δικό μας τσίπουρο. Για τον John Paul DeJoria ήταν η βάση για το αγαπημένο του ποτό, την μαργαρίτα, που δεν αποχωρίζονταν ακόμη και όταν ήταν αδέκαρος.
Την δεύτερη φορά που είχε μείνει άστεγος, όταν άφησε το σπίτι του και ζούσε μέρα νύχτα στο αυτοκίνητο του, από τα δύο δολάρια που είχε για ημερήσια διαβίωση το ένα το έδινα για την απογευματινή του μαργαρίτα που συνοδεύονταν από τάκος και αν ήταν τυχερός καμιά φορά και από καυτερές φτερούγες κοτόπουλου.
Όταν έπιασε την καλή μέσα από την πρώτη του δουλειά που δεν είναι άλλη από την Paul Mitchell, την αυτοκρατορία των προϊόντων για κομμωτήρια, αποφάσισε να επενδύσει στην τεκίλα με στόχο να παράξει ένα ανώτερο προϊόν από αυτά που κυκλοφορούσαν έως τότε στην αγορά.
Το 1989 όταν εξαγοράζε μαζί με τον Martin Crowley μία μικρή ποτοποιία στο Μεξικό ο ίδιος είχε στο μυαλό του όπως ανέφερε αργότερα»την ευκαιρία να δημιουργήσει την καλύτερη τεκίλα στον κόσμο. Ακόμη και αν δεν πετύχαινε θα είχα αρκετά μπουκάλια τεκίλας να δίνω στους φίλους μου για δώρο κάθε χρόνο».
Η τεκίλα Patron, για την οποία γίνεται ο λόγος, κατάφερε να γίνει όντως η πλέον premium τεκίλα καθώς όταν τα υπόλοιπα μπουκάλια πωλούνταν έναντι 4-5 δολάρια το δικό της άγγιζε τα 38 δολάρια. Για να καταφέρει να πετύχει η Patron γύριζε ο ίδιος στα καλύτερα εστιατόρια και μπαρ και έδινε δείγμα ένα δύο μπουκάλια και ζητούσε από τους ιδιοκτήτες να την συγκρίνουν με την καλύτερη τεκίλα που είχαν και να την κερνούν σε διάσημους πελάτες τους.
Λίγο καιρό αργότερα η Patron έγινε το αγαπημένο ποτό καλλιτεχνών όπως ο Κλιντ Ιστγουντ και κατάφερε να προσελκύσει και το βλέμμα κορυφαίων εταιρειών εμφιάλωσης όπως της Bacardi η οποία απέκτησε ένα 30% της Patron το 2008. Δέκα χρόνια μετά, και πριν από λίγες ημέρες, θα εξαγοράσει το υπόλοιπο 70% των μετοχών της ποτοποιίας της Patron από τον DeJoria έναντι 5,1 δισ. δολάρια.
Αν και τα σκληρά ποτά δοκιμάζονται και η παγκόσμια τάση είναι πτωτική η τεκίλα συνεχίζει την ανοδική της πορεία παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση της τάξης του 6% σύμφωνα με το Distilled Spirits Council. H Patron είναι η δεύτερη μεγαλύτερη τεκίλα στον κόσμο με πωλήσεις 2,5 εκατ. κιβωτίων (9λίτρων) το 2016, πίσω από την Sauza (3,8 εκατ. κιβώτια).
Με την επιτυχημένη αυτή πώληση ο John Paul DeJoria δικαιολογεί με τον καλύτερο τρόπο την ένταξη του πριν από λίγους μήνες στην λίστα του Forbes 100 Greatest Living Business Minds.
O ίδιος βρέθηκε τον περασμένο Ιούνιο στην Αθήνα φορώντας το καπέλο του επικεφαλής της Paul Mitchell. Εδώ συναντήθηκε με συγγενείς του από την Καβάλα από όπου κατάγονταν η μητέρα του Μαγδαλινή Κοντούδη.
[news247]