Αδιάκοπο σφυροκόπημα κατά της εθνικής μας οντότητας από την κυβέρνηση! Μετά από πολύμηνη επεξεργασία, και όλως τυχαίως παράλληλα με την έναρξη του ραμαζανιού, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων έθεσε από την περασμένη εβδομάδα σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με την επωνυμία «Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών» . Έτσι, μέχρι το τέλος Μαΐου σε εξέλιξη θα βρίσκεται ο δημόσιος διάλογος για το περιβόητο Ισλαμικό Τέμενος της Αθήνας.
Όσοι έχουν εκφράσει τους ενδοιασμούς τους για τη δημιουργία του τεμένους στον Βοτανικό έχουν σφυροκοπηθεί άγρια ως οπισθοδρομικοί, φοβικοί και εν τέλει ρατσιστές. Ο κυβερνητικός «μεταρρυθμιστικός» πυρετός και η μιντιακή προπαγάνδα έχουν παραθέσει μια σειρά επιχειρημάτων για την ανάγκη του τεμένους. Τα περισσότερα εξ αυτών επιδερμικά.
Έφτασαν στο σημείο να πουν πως έχουν και την συγκατάθεση της Εκκλησίας της Ελλάδος όταν αντιθέτως ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος έχει εκφράσει ανοιχτά τον προβληματισμό του για τους σκοπούς που υπηρετεί η δημιουργία του τζαμιού στην παρούσα φάση με δεδομένα όσα συμβαίνουν σε ξένες χώρες.
Βέβαια στην Ελλάδα αρεσκόμαστε να ζούμε στον μικρόσκοσμό μας.. Σημασία έχει πως βλέπουν εκτός των ελληνικών συνόρων το ζήτημα αυτό.
Διεθνείς αναλυτές από την πρώτη στιγμή που εκλέχθηκε κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ και με δεδομένη την πορεία του στην συνέχεια «θεωρούν πως «ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ένας δηλωμένος άθεος, έχει δείξει περισσότερο από προθυμία να αντιμετωπίσει τη δύναμη της εκκλησίας. Ορκίστηκε με πολιτικό όρκο και η κυβέρνησή του έχει νομιμοποιήσει το σύμφωνο συμβίωσης ομοφυλοφίλων».
Για το θέμα του τεμένους δηλώσεις είχε κάνει και ο τέως υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης τονίζοντας πως «η οικοδόμηση ενός τζαμιού θα βοηθήσει να αποφευχθεί η «ριζοσπαστικοποίηση» της μουσουλμανικής κοινότητας της χώρας».
Αντίστοιχες δηλώσεις και εκ μέρους του δημάρχου Αθηναίων Γιώργου Καμίνη, ο οποίος περιέγραφε το συριζικό νομοθέτημα για το τέμενος ως «ένα αποφασιστικό βήμα σε σχέση με το αυτονόητο δικαίωμα να ασκούν οι μουσουλμάνοι τη θρησκευτική λατρεία τους σε συνθήκες που σέβονται την αξιοπρέπεια των πιστών, όπως προβλέπεται από το σύνταγμα της χώρας και από τις διεθνείς συνθήκες «.
Υπενθυμίζεται πως και επι Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου είχε ανακινηθεί το θέμα. Το 2004 υπήρξε άδεια κατασκευής ενός τζαμιού και για ίδρυση ενός Κέντρου Ισλαμικού Πολιτισμού στην Παιανία. Οι εμπλεκόμενοι μιλούσαν τότε για το έργο που θα ήταν ένα Κοινωφελές Ίδρυμα, χτισμένο σε κρατική γη, που θα χρηματοδοτείτο από το βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας.
Αλλά το έργο οδηγήθηκε σε αδιέξοδο επ ‘αόριστον από την ισχυρή τότε αντίδραση από την Εκκλησία και την αντιπολίτευση, αλλά και από τους κατοίκους και το δήμαρχο της Παιανίας.
Για την ακρίβεια η Εκκλησία ήταν υπέρ της δημιουργίας ενός τζαμιού, αλλά βρισκόταν σε αντίθεση επίσημα με το έργο γιατί πίστευαν «ότι ένα Κέντρο Ισλαμικού Πολιτισμού υπό τον έλεγχο της Σαουδικής Αραβίας θα διαδώσει τη ριζοσπαστική πολιτική και τη θρησκευτική προπαγάνδα και ως εκ τούτου αποτελεί απειλή για την εθνική ασφάλεια» .
Σήμερα εκτιμάται ότι πάνω από 100 άτυπα τζαμιά, ως επί το πλείστον σε γκαράζ ή μετατρεπόμενα υπόγεια, εξυπηρετούν στην ελληνική πρωτεύουσα τους χιλιάδες εν ενεργεία μουσουλμάνους.
Τα στοιχεία περί ανεγέρσεως τεμένους στην περιοχή του Βοτανικού, γνωστά πλέον, με την κυβέρνηση να εγκρίνει πακέτο περί των 950.000 Ευρώ για την αποπεράτωσή του(η αρχιτεκτονική μελέτη προυπάρχει). Το κονδύλι αυτό αφορά μόνο το κατασκευαστικό κομμμάτι του οικοδομήματος. Το οικόπεδο έχει αποχαρακτηριστεί από χρήση φρουρίου που διαχειριζόταν το Πολεμικό Ναυτικό για να προσφερθεί από την Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου για χρήση ‘τεμένους’
Βέβαια το ερώτημα είναι: θα είναι τζαμί ή θα είναι τέμενος. Και η διαφορά μεγάλη! Το τζαμί είναι χώρος θρησκευτικής λατρείας. Το τέμενος πέραν από χώρος λατρείας είναι και χώρος διδασκαλίας του Κορανίου και του ισλαμικού νόμου (της Σαρία).
Κοντά στο νού και γνώση…