Mαταιώνεται το σχέδιο ανέγερσης εργοστασίου κατασκευής ρωσικών υδροπλάνων Beriev Be-200 στην Καλαμάτα το οποίο είχε εξαγγείλει πριν δύο χρόνια ο υφυπουργός Εξωτερικών Δ.Μάρδας, λόγω του πολέμου απελάσεων που ξεκίνησε η Αθήνα και την ανταλλαγή βαρέων κατηγοριών μεταξύ των δύο χωρών για πρώτη φορά από την ίδρυση του νέου ελληνικού κράτους.
Το σχέδιο, για το οποίο είχε ολοκληρωθεί η μελέτη και ετοιμαζόταν η κατάθεσή του στο υπουργείο Ανάπτυξης, προέβλεπε την κατασκευή ενός εργοστασίου δυναμικότητας παραγωγής δέκα αεροσκαφών κατ’έτος και θα απασχολούσε 230 άτομα.
«Υπάρχει μεγάλο και συγκεκριμένο ενδιαφέρον Ρώσων επενδυτών για την δημιουργία και λειτουργία εργοστασίου παραγωγής υδροπλάνων στην Καλαμάτα» είχε δηλώσει τότε ο υφυπουργός Εξωτερικών και τόνισε ότι «Υπάρχουν πολλές ενδιαφέρουσες προτάσεις από Ρώσους επιχειρηματίες».
«Ως αίτημα ήρθε προς συζήτηση, και αρκετά προωθημένο μπορώ να πω, για να γίνει στην Καλαμάτα ένα εργοστάσιο παραγωγής υδροπλάνων, το οποίο θα έχει μια εντελώς εξωστρεφή ιδιότητα και θα συνδυάζει τεχνολογίες δυτική και ανατολική» και πρόσθεσε ότι «πρόκειται για μια πάρα πολύ καλή πρόταση, για την οποία η κυβέρνηση εξετάζει με πιο τρόπο θα υλοποιηθεί».
Όπως γράφεται στο δημοσίευμα του pronews.gr, xθες η κοινοπραξία κατασκευής των υδροπλάνων απάντησε σε ερώτηση δημοσιογράφου ότι «Αποσύρει το ενδιαφέρον της από την επένδυση λόγω της επιδείνωσης των ελληνορωσικών σχέσεων και του άγονου για ρωσικές επενδύσεις περιβάλλοντος που επικρατεί πλέον στην Ελλάδα».
Το Be-200 είναι ένα αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων που αναπτύχθηκε από την Ρωσική United Aircraft Company σε συνεργασία με την Irkut. Στο εργοστάσιο της Irkut στην ΒΑ Σιβηρία κατασκευάζονται και τα μαχητικά Su-35.
Η βασική έκδοση του Be-200 χρησιμοποιείται σε ρόλους αεροπυρόσβεσης. Η Beriev επίσης προσφέρει εκδόσεις με συμπιεζόμενη καμπίνα τόσο για μεταφορά επιβατών όσο και μεταφορά φορτίου, αποστολές περιπολίας και έρευνας και διάσωσης, καθώς επίσης και μια έκδοση ανθυποβρυχιακού πολέμου.
Το Beriev προωθείται από δύο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, τύπου D-436TP με μέγιστη ώση 15000 kg . Επίσης το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με βοηθητικό ηλεκτροπαραγωγό στοιχείο (APU) τύπου TA12-60. Για καλύτερο έλεγχο των κινητήρων υπάρχει και ψηφιακό σύστημα ελέγχου (FADEC).
Μήκος 32.2 m Εκπέτασμα 31.8 m
Άδειο 27.600 kg Μέγιστο απογείωσης 43.000 kg
Πηγή ισχύος
Κινητήρες 2× Progress D-436TP ή 2× BMW/Rolls-Royce BR-715-53 ή 2× Allison GMA-2100
Μέγιστη ταχύτητα 710 km/h
Εμβέλεια 3.850 km
Μέγιστο ύψος 8.000 m
Μεταφορική Ικανότητα
Μέχρι 12000 kg νερού
Μέχρι 64 επιβάτες