Τα λόγια φαντάζουν περιττά και ανούσια να περιγράψουν όσα συνέβησαν για μία ακόμη χρονιά στις ΗΠΑ, κατά την περιβόητη Black Friday.
Εκατοντάδες χιλιάδες Αμερικανοί, όλων των ηλικιών, στήθηκαν έξω από τα πολυκαταστήματα περιμένοντας καρτερικά να ανοίξουν το πρωί της Παρασκευής. Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις, ορισμένοι στήθηκαν έξω από μεγάλα εμπορικά αμέσως μετά το κλείσιμο το βράδυ της Πέμπτης, αψηφώντας και τη βροχή σε κάποιες περιπτώσεις.
Οι υπάλληλοι των καταστημάτων βίωσαν τον απόλυτο εφιάλτη καθώς ήταν αναγκασμένοι ακόμα και να κρατούν τις πόρτες καθώς το μαινόμενο πλήθοςέσπρωχνε τις τζαμαρίες για να μπει στο εσωτερικό το πρωί.
Εν συνεχεία, είχαν περισσότερο ρόλο «θηριοδαμαστή» για να «δαμάσουν» το αγριεμένο καταναλωτικό κοινό.
Όπως ήταν αναμενόμενο, ο πανζουρλισμός οδήγησε αναρίθμητους πολίτες των ΗΠΑ, μετά την επίσκεψη στα mall, και στο νοσοκομείο. Ουκ ολίγοι πιάστηκαν στα χέρια με άλλους καταναλωτές με «μήλον της έριδος» μία τηλεόραση, ένα Playstation ή μία… πολυθρόνα.
Οι εικόνες που μετέδωσαν τα αμερικανικά δίκτυα είναι αποκαλυπτικές του τι συνέβη για μία ακόμα χρονιά στην απέραντη όχθη του Ατλαντικού όπου οι προσφορές ξεπερνούν σε πολλές περιπτώσεις το 60%-70%.
Η κατάσταση στην Ευρώπη ήταν εμφανώς πιο… ήρεμη καθώς οι περισσότεροι επέλεξαν να κάνουν τις αγορές τους διαδικτυακά. Πάντως, έπεται και η Cyber Monday στις 26 Νοεμβρίου που «ειδικεύεται» στις ηλεκτρονικές αγορές.
«Ξοδεύω περισσότερα, η διάθεσή μου, σε γενικές γραμμές, είναι πιο ανεβασμένη»δήλωσε η Σάρον Νάιντερτ, ηλικίας 57 ετών, που επισκέπτεται τη Νέα Υόρκη από το Οχάιο. «Η κόρη μου μετακόμισε φέτος επομένως έχω περισσότερα χρήματα να ξοδέψω», επισήμανε η Αμερικανίδα.
Μία από τις πιο δραστήριες ημέρες αγορών της χρονιάς ξεκίνησε δυναμικά, εξήγησε ο Νιλ Σόντερς της εταιρείας GlobalData Retail.
«Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν ήδη ψωνίσει έως αυτή τη στιγμή φέτος και οι δαπάνες τους είναι κατά μέσο όρο υψηλότερες», αυξημένες περίπου 2% στα 407,20 δολάρια, σημείωσε ο αναλυτής που διευκρίνισε ότι οι καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν ηλεκτρικά είδη ή έπιπλα.
Στα online καταστήματα, οι Αμερικανοί είχαν ξοδέψει 643 εκατομμύρια δολάρια έως τις 10 το πρωί τοπική ώρα (17.00 ώρα Ελλάδας) τη «Μαύρη Παρασκευή». Τα smartphone ηγούνται των προτιμήσεων των αγοραστών κι έδωσαν ώθηση στις συνολικές διαδικτυακές δαπάνες κατά 28% σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν, σύμφωνα με την Adobe Analytics, που καταγράφει την αγοραστική κίνηση σε 80 από τα 100 κορυφαία καταστήματα online λιανικής.
Το ύψος των διαδικτυακών αγορών αναμένεται να ανέλθει στο ποσό των 6,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων σήμερα. Οι διαδικτυακές αγορές την Ημέρα των Ευχαριστιών κατέγραψαν αύξηση 28%, στα 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Φρενίτιδα για τις προσφορές
Οι καταναλωτές επέλεξαν να αγοράσουν είδη όπως τηλεοράσεις και iPad, αλλά και τηλέφωνα, παιχνίδια, βιντεοκονσόλες και μαγειρικά σκεύη.
Μεταξύ αυτών η Σαρλότ Τζάκσον, από το Λονδίνο, ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη με τη μητέρα της ειδικά για τη Black Friday.
«Η Μαύρη Παρασκευή δεν έχει και τόσες προσφορές στην πατρίδα μου» σημείωσε η 27χρονη Βρετανίδα, ενώ αγόραζε εσώρουχα και πιτζάμες από το Victoria’s Secret.
Στο εμπορικό κέντρο Waterfront στο Πίτσμπουργκ, ο κόσμος είχε κατακλύσει τον χώρο έξω από το κατάστημα Bath & Body Works πριν από τις 6 το πρωί σήμερα,σχηματίζοντας ουρές για να αγοράσει κεριά, σαπούνια και λοσιόν σε έκπτωση.
Την ίδια ώρα, σε άλλες περιοχές της χώρας, ειδικά στα βορειοανατολικά, οι ουρές έξω από τα καταστήματα ήταν μικρότερες σε σχέση με άλλες χρονιές εξαιτίας του τσουχτερού κρύου. Στη Βιρτζίνια, κατάστημα ρούχων προσέφερε ζεστή σοκολάτα με μαρσμέλοους στις γυναίκες που περίμεναν έξω από τα δοκιμαστήρια.