Όπως συμφωνήθηκε μεταξύ των μελών της Επιτροπής Μεταφορών, η ισχύς των διπλωμάτων οδήγησης θα πρέπει πλέον να ανέρχεται σε 15 χρόνια.
Αλλαγές σε πανευρωπαϊκό επίπεδο όσον αφορά στιςάδειες οδήγησης προτείνει η ΕΕ, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
“Έσκασε» ολικń αλλαγń στα δıπλώματα οδήγησης
Πλέον, εφόσον περάσει η πρόταση της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου, θα πρέπει όλοι οι οδηγοί να περάσουν από γιατρό και να επαναλαμβάνουν τις επισκέψεις τους σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η τελευταία εξέλιξη σημειώθηκε την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου, όταν η Επιτροπή ψήφισε υπέρ της εφαρμογής υποχρεωτικών ιατρικών εξετάσεων, τόσο κατά την έκδοση, όσο και την ανανέωση των αδειών οδήγησης. Επίσης, συμφωνήθηκε ότι η ισχύς των διπλωμάτων οδήγησης θα πρέπει να ανέρχεται σε τουλάχιστον 15 χρόνια.
Πρόκειται για μια απόφαση που φέρνει αναστάτωση στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, δεδομένου ότι στις περισσότερες από αυτές τα διπλώματα οδήγησης δεν έχουν ημερομηνία λήξης και οι οδηγοί, ακόμα και οι ηλικιωμένοι, δεν απαιτείται να υποβάλλονται σε ιατρικές εξετάσεις.
Στα «κάγκελα» η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC
Την εναντίωσή του με τη συγκεκριμένη πρόταση εξέφρασε και ο ADAC, η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Γερμανία, η οποία δεν αποδέχεται την υποχρεωτικότητα των ιατρικών εξετάσεων. Αντιθέτως, προτείνει οι ιατρικές εξετάσεις να είναι υποχρεωτικές μόνο σε όσους οδηγούς ταλαιπωρούνται από ασθένειες που επηρεάζουν την ικανότητές τους στην οδήγηση.
Σημειώνεται ότι η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωκοινουβουλίου τάχθηκε υπέρ της εφαρμογής μιας υποχρεωτικής δοκιμαστικής περιόδου τουλάχιστον δύο ετών για τους νέους οδηγούς, κατά τη διάρκεια της οποίας θα υποβάλλονται σε περιορισμούς, όπως οι αυστηρότερες ποινές για επικίνδυνη οδήγηση και όριο αλκοόλ 0,2 g/l όταν κάθονται πίσω από το τιμόνι.
H θέση της Επιτροπής Μεταφορών θα ψηφιστεί κατά πάση πιθανότητα από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στη σύνοδο ολομέλειας του Ιανουαρίου 2024.