Και όμως δεν έχουν περάσει τόσα πολλά χρόνια από τότε που βλέπαμε τον τότε πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ και νυν πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να συμμετέχει σε κινητοποιήσεις κατά των διοδίων.
Η ειρωνεία είναι όμως πως επί κυβερνήσεώς του, οι τιμές των διοδίων φτάνουν σε αυξήσεις, που ανέρχονται σε ποσοστό 67% κατά μέσο όρο, από την 1η Ιανουαρίου του 2019, σύμφωνα με κοινή απόφαση των υπουργών οικονομικών και υποδομών.
Η έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης αποτελούσε ένα από τα προαπαιτούμενα του επικαιροποιημένου μνημονίου για το κλείσιμο του προγράμματος, αλλά και για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού έως και 35 έτη ο οποίος είναι σε εξέλιξη.
Με τη νέα απόφαση η χρέωση ανά χιλιόμετρο στο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας ορίζεται σε 5 λεπτά, από 3 λεπτά που είναι τώρα για την κατηγορία οχημάτων 2, που αφορά στα συμβατικά ΙΧ.
Ως εκ τούτου, για την απόσταση των 658 χιλιομέτρων από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους στον Έβρο, οι οδηγοί θα πρέπει να καταβάλλουν 32,9 ευρώ από 19,7 ευρώ που πληρώνουν τώρα.
Σε ορισμένες περιπτώσεις η αύξηση στην τιμή των διοδίων υπερβαίνει το 100%, όπως στα Μάλγαρα όπου το αντίτιμο θα διαμορφωθεί στα 3 ευρώ από 1,20 που ισχύει τώρα.
Σταθμός διοδίων προβλέπεται να λειτουργήσει μέσα στο 2019 και κοντά στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης. Η χρέωση για τα συμβατικά ΙΧ θα διαμορφωθεί σε 70 λεπτά.
Εντός του 2019 θα λειτουργήσουν 18 μετωπικοί σταθμοί σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό, από 13 που λειτουργούν τώρα, ενώ η κοινή απόφαση των κυρίων Σπίρτζη και Τσακαλώτου προβλέπει επίσης την κατασκευή 43 πλευρικών σταθμών διοδίων.
Δωρεάν διελεύσεις για ανέργους
Η ΚΥΑ, πάντως, προβλέπει ότι δωρεάν διελεύσεις θα δικαιούνται μόνο οι άνεργοι με την επίδειξη κάρτας ανεργίας. «Κάθε απαλλαγή ή εξαίρεση καταβολής διοδίων τελών στην Εγνατία Οδό και στους καθέτους άξονες αυτής, πλην των αναφερομένων στην παράγραφο 1 καταργείται και παύει να ισχύει από την 01-01-2019».
Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά τη σχετική απόφαση