Στον Πρόεδρο της Βουλής κ. Νικόλαο Βούτση κατατέθηκε σήμερα, πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου, όπως προβλέπει το άρθρο 121, παράγραφος 2 του Κανονισμού της Βουλής, το προσχέδιο του προϋπολογισμού του Κράτους.
Το προσχέδιο του προϋπολογισμού θα αναρτηθεί σε λίγο στην ιστοσελίδα της Βουλής και θα παραπεμφθεί στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων.
Οπως είχε γράψει το iefimerida.gr το προσχέδιο θα περιλαμβάνει και τα δύο σενάρια: Και με περικοπή συντάξεων και χωρίς, ώστε να αποφευχθεί επί του παρόντος μια άσκοπη σύγκρουση με τους Ευρωπαίους.
Στο προσχέδιο του προϋπολογισμού το βασικό σενάριο προβλέπει πλεόνασμα 4,14% για το 2019 και «περίσσευμα»: 1,223 δις ευρώ.
Χωρίς συντάξεις- αντίμετρα/ με ελαφρύνσεις, το πλεόνασμα για το 2019 περιορίζεται στο 3,56% με «περίσσευμα»: 122 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ το Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού «στηρίζεται σε ένα αναθεωρημένο μακροοικονομικό σενάριο βάσει του οποίου ο ρυθμός οικονομικής μεγέθυνσης, σε σταθερές τιμές, προβλέπεται να είναι 2,1% και 2,5% για τα έτη 2018 και 2019 αντιστοίχως».
Παράλληλα, προαναγγέλλει ότι «οι ικανοποιητικές δημοσιονομικές επιδόσεις των ετών 2015-2018, καθώς και η βελτίωση των μακροοικονομικών μεγεθών της ελληνικής οικονομίας επιτρέπουν τη σταδιακή αλλαγή του μείγματος δημοσιονομικής πολιτικής, με σκοπό την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, την υποστήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης και την αντιμετώπιση, με τρόπο στοχευμένο, χρονίων ελλειμμάτων στον τομέα της κοινωνικής προστασίας».
Κατά το ΥΠΟΙΚ για το 2019, η αλλαγή του μείγματος δημοσιονομικής πολιτικής υλοποιείται μέσω των ακόλουθων μέτρων που προτίθεται να εφαρμόσει η Κυβέρνηση:
• Από την πλευρά των εσόδων
(α) τη μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 10% μεσοσταθμικά,
(β) τη μείωση ασφαλιστικών εισφορών ελεύθερων επαγγελματιών, αυτοαπασχολούμενων και αγροτών,
(γ) τη μείωση φορολογίας διανεμόμενων κερδών και
(δ) τη σταδιακή μείωση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων από 29% σε 25% με μείωση κατά 1% κατ’ έτος.
• Από την πλευρά των δαπανών,
(α) την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών για νέους κάτω των 25 ετών,
(β) την εισαγωγή ενός νέου προγράμματος επιδότησης ενοικίου με οικονομικά και οικογενειακά κριτήρια,
(γ) την ενίσχυση των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης,
(δ) την ενίσχυση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι».
Το Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού αποτυπώνει, επίσης, την πρόθεση της Κυβέρνησης να μην υλοποιήσει την εφαρμογή των συνταξιοδοτικών και εξισορροπητικών παρεμβάσεων, όπως αυτές είχαν συμπεριληφθεί στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022 για το 2019, με την εξαίρεση του μέτρου ενίσχυσης των οικογενειακών επιδομάτων, το οποίο ήδη εφαρμόζεται από 1.1.2018.
Το ΥΠΟΙΚ σπεύδει να προσθέσει ότι «η ακριβής ποσοτικοποίηση των δημοσιονομικών παρεμβάσεων που προτίθεται να υλοποιήσει η Κυβέρνηση θα οριστικοποιηθεί στο πλαίσιο της επεξεργασίας των προϋπολογισμών των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά τη διαδικασία του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Προσχεδίου του Κρατικού Προϋπολογισμού, τόσο τα περιγραφόμενα μέτρα δημοσιονομικής επέκτασης όσο και η μη εφαρμογή των συνταξιοδοτικών και εξισορροπητικών παρεμβάσεων είναι πλήρως συμβατά με το δημοσιονομικό στόχο της χώρας, όπως αυτός τίθεται στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022».