in

Μαθηματική Εταιρεία κατά Γαβρόγλου: Διαλύει το Λύκειο, καλλιεργεί τον μαθηματικό αναλφαβητισμό

«Με λειψή άλγεβρα και χωρίς γεωμετρία, το Υπουργείο Παιδείας καλλιεργεί τον μαθηματικό αναλφαβητισμό και την γνωστική ερήμωση των σχολείων».

 

Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, εξαπολύοντας πυρά κατά του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, μετά την απόφαση να μην συμπεριληφθούν μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ και Β’ Λυκείου, ενώ είχε προηγηθεί η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο.


Συγκεκριμένα, στη Β’ Λυκείου δεν θα εξετάζεται κανείς στη Γεωμετρία Γενικής Παιδείας, ενώ στην Άλγεβρα μόνο οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης και στα Μαθηματικά προσανατολισμού οι μαθητές της θετικής κατεύθυνσης. Αντίστοιχα, στην Α’ Λυκείου θα εξετάζεται μόνο Φυσική, Χημεία και όχι η Βιολογία, η οποία θα επιστρέφει στη Β’ Λυκείου.

«Με μια ανιστόρητη απόφαση, το Υπουργείο Παιδείας προγραμματίζει την αλλοίωση του επιστημονικού περιεχομένου της μαθηματικής εκπαίδευσης. Λησμονώντας το “Αγεωμέτρητος μηδείς εισίτω” της Ακαδημίας του Πλάτωνα και αγνοώντας τόσο τη σύνθετη εξέλιξη της μαθηματικής επιστήμης, όσο και τις σύγχρονες προσεγγίσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης, προχωρούν σε μια καινοφανή κατάτμηση και αποπλαισίωση των σχολικών μαθηματικών από την επιστημολογική τους αναφορά», τονίζεται εν συνεχεία στην ανακοίνωση.

«Η οπισθοδρόμηση είναι πρωτοφανής. Όσοι συμφωνήσουν στη διάλυση του Λυκείου θα είναι υπόλογοι στις επόμενες γενιές γιατί θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον της Ελλάδας», σημειώνεται.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Με λειψή άλγεβρα και χωρίς γεωμετρία, το Υπουργείο Παιδείας καλλιεργεί τον μαθηματικό αναλφαβητισμό και την γνωστική ερήμωση των σχολείων.

Με μια ανιστόρητη απόφαση, το Υπουργείο Παιδείας προγραμματίζει την αλλοίωση του επιστημονικού περιεχομένου της μαθηματικής εκπαίδευσης. Λησμονώντας το «Αγεωμέτρητος μηδείς εισίτω» της Ακαδημίας του Πλάτωνα και αγνοώντας τόσο τη σύνθετη εξέλιξη της μαθηματικής επιστήμης, όσο και τις σύγχρονες προσεγγίσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης, προχωρούν σε μια καινοφανή κατάτμηση και αποπλαισίωση των σχολικών μαθηματικών από την επιστημολογική τους αναφορά.

Η συγκεκριμένη απόφαση περιλαμβάνεται, με έναν θεμελιακά λανθασμένο τρόπο, στην επιδίωξη της μείωσης του εξεταστικού φόρτου του Λυκείου. Υπουργείο και ΙΕΠ δείχνουν και πάλι να αντιλαμβάνονται το σύστημα των εξετάσεων ως απολύτως ανεξάρτητο από το σύστημα και τους στόχους της διδασκαλίας και μάθησης. Οδηγούν κατά συνέπεια σε διπλά αρνητικό αποτέλεσμα, ερημώνοντας το μαθησιακό περιεχόμενο της εκπαιδευτικής λειτουργίας. Ενισχύουν την ασκησιολογία στο περιεχόμενο της διδασκαλίας και την παπαγαλία στο περιεχόμενο των εξετάσεων.

Ο περιορισμός της εκπαιδευτικής βαρύτητας και η κατάργηση της συνοχής στην εξέταση των διδασκόμενων μαθημάτων Μαθηματικών στη Β΄ Λυκείου,
(α) ισοδυναμεί με ουσιαστική ακύρωση του ενδιαφέροντος και της διδασκαλίας αυτών των μαθημάτων,
(β) συντελεί στην υποβάθμιση του Λυκείου και στην αναζήτηση ελιτίστικων επιλογών στην εκπαιδευτική αγορά,
(γ) συντελεί στην υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης, από κεντρικό στοιχείο του σύγχρονου αλφαβητισμού σε περιορισμένο εργαλείο μαθηματικοποίησης μόνο των φανερά εκμαθηματικευμένων πεδίων.

Οι συνεχείς και συνεχώς αυτοαναιρούμενες δηλώσεις και η έκδηλη προχειρότητα των ανακοινώσεων εγείρουν πλέον σοβαρά ερωτήματα ως προς την παιδαγωγική και πολιτική επάρκεια των σχεδιαστών και των ιθυνόντων του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ.

Φαίνεται πως η κλειστοφοβική συμπεριφορά του ΙΕΠ και η αλαζονική άρνηση κάθε συζήτησης με την ΕΜΕ -παρά τις επίσημες δεσμεύσεις για συστηματική ενημέρωση και συζήτηση- δεν είναι απλά ένα ύφος πολιτικής συμπεριφοράς απέναντι στην ανεξάρτητη και κριτική σκέψη.

Η αντίστοιχη περιφρονητική συμπεριφορά σε όλες τις επιστημονικές ενώσειςδηλώνουν μάλλον ένα σύμπτωμα βαθύτερης ανεπάρκειας σε ζητήματα εκπαιδευτικού σχεδιασμού. Αν αντιγράφουν, αντιγράφουν λανθασμένες μεταφράσεις. Αν επινοούν, επινοούν στο κενό.

Κόβουν και ράβουν την εξεταστέα ύλη, αδιαφορώντας για τη συνοχή της διδακτέας ύλης. Αυθαιρετούν, χωρίς επίγνωση της επιστημολογίας και των εσωτερικών διαρθρώσεων που νοηματοδοτούν τη μάθηση των Μαθηματικών στο Λύκειο. Η μαθηματική εκπαίδευση κομματιάζεται με τρόπο που αναιρείται ως μαθηματική και ως εκπαίδευση. Αποφασίζουν χωρίς συναίσθηση των κοινωνικών και γνωστικών επιπτώσεων που έχει η αποτυχία στα Μαθηματικά στη γενικότερη σχολική αποτυχία.

Το κατά καιρούς προβαλλόμενο σχίσμα ανάμεσα στο Υπουργείο και στο ΙΕΠ δεν μπορεί να δικαιολογήσει ούτε να μειώσει το αποθαρρυντικό κλίμα και τη μεγάλη ανησυχία για το δημόσιο σχολείο. Αντίθετα, προκαλεί αναστάτωση σε μαθητές και μαθήτριες, αγωνία στις οικογένειες και απόγνωση στο σώμα των εκπαιδευτικών.

Η ΕΜΕ καλεί τον Υπουργό Παιδείας να αναλάβει μια γενναία πρωτοβουλία ανατροπής αυτής της καταστροφικής εξέλιξης. Να ακυρώσει και να θέσει σε νέα επεξεργασία το ζήτημα της μείωσης του εξεταστικού φόρτου σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Να διερευνήσει εναλλακτικές θεωρήσεις και πρακτικές για την αξιολόγηση της μάθησης και της διδασκαλίας. Να τιμήσει την ανακήρυξη του 2018 ως έτους Μαθηματικών, αναζητώντας έγκυρη ενημέρωση και εγκαινιάζοντας έναν ουσιαστικό δημόσιο διάλογο για τη Μαθηματική Εκπαίδευση στο σύγχρονο σχολείο.

(iefimerida)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Written Από Κώστας Σαμαράς

Παθιασμένος αναλυτής αφοσιωμένος κοινωνικός συνθέτης μέσων μαζικής ενημέρωσης. Από μικρός τα έγραφε στα ίντερνετς. Εδώ θα τον δεις να μιλάει για όλα όσα αγαπάει: Lifestyle, Lifehacks Και με πολύ πίκρα για πολιτική. Χωρίς πλάκα!

Οι «μετανάστες» ζητούν «σπίτια και σχολεία μέσα στις πόλεις» της Ελλάδας – Νέα κατάληψη εδάφους στον Έβρο (ΒΙΝΤΕΟ-ΦΩΤΟ)

Γ.Γ. Ειδικών Φρουρών για επίθεση στην Ομόνοια: «Ήθελαν να κάψουν ζωντανούς τους αστυνομικούς»