Από τα 240 ηλεκτροκίνητα οχήματα, 62 έως 65 τέθηκαν εκτός προγράμματος τις κρίσιμες ημέρες
Το πρώτο κρας τεστ στα ηλεκτρικά λεωφορεία πραγματοποιήθηκε τις ημέρες του καύσωνα. Συγκεκριμένα, από τα 240 ηλεκτροκίνητα οχήματα, 62 έως 65 τέθηκαν εκτός προγράμματος τις κρίσιμες ημέρες λόγω καύσωνα. Το θερμόμετρο έδειχνε πάνω από 40 βαθμούς Κελσίου και οι μπαταρίες των λεωφορίων «έλιωσαν» κυριολεκτικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας τα Νέα, τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες Ανώνυμη Εταιρεία) δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν και στις δύο ημερήσιες βάρδιες που είχαν προγραμματιστεί να πραγματοποιήσουν.
Μπαταρίες στο κόκκινο, δρομολόγια στον αέρα

Η συνεχής λειτουργία των κλιματιστικών για την ανακούφιση των επιβατών είχε ως αποτέλεσμα τη ραγδαία αποφόρτιση των μπαταριών και την καταπόνηση των ηλεκτροκινητήρων. Όπως τονίζεται από τους οδηγούς, ορισμένα λεωφορεία κατάφεραν να επιστρέψουν στα αμαξοστάσια με μόλις 7% διαθέσιμη ενέργεια – γεγονός που εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την επιχειρησιακή τους επάρκεια σε ακραίες συνθήκες. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, η επιστροφή στο αμαξοστάσιο είναι υποχρεωτική όταν το επίπεδο φόρτισης πέσει κάτω από το 20%.
Πηγές του ΟΑΣΑ χαρακτηρίζουν το περιστατικό «πρώτο ρεαλιστικό κρας τεστ» για τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία και επισημαίνουν τους κινδύνους από τη σχεδιαζόμενη από το υπουργείο Μεταφορών και το Υπερταμείο αντικατάσταση του στόλου των τρόλεϊ με νέα ηλεκτρικά οχήματα.

Όπως αναφέρουν, οι μπαταρίες με την πάροδο του χρόνου θα παρουσιάζουν όλο και μικρότερη αυτονομία, ενώ η εγκατάλειψη του υφιστάμενου τροχιοδρομικού δικτύου απαιτεί σοβαρή τεχνική τεκμηρίωση και όχι πρόχειρες εισηγήσεις.
Η ίδια η ΟΣΥ, εξάλλου, διατηρεί ανοιχτό διαγωνισμό για την προμήθεια 75 νέων τρόλεϊ με ηλεκτρική αυτονομία και δυνατότητα φόρτισης εν κινήσει, παρότι παραμένει άγνωστο αν και πότε θα προχωρήσει η διαδικασία. Πηγές του ΟΑΣΑ σχολίαζαν με νόημα ότι η πίεση για την αλλαγή της διοίκησης της ΟΣΥ ίσως σχετίζεται με τις εξελίξεις αυτές.