Στο «στόχαστρο» του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου και η Αθηνά Οικονομάκου η οποία φέρεται να έχει ψεύτικους ακόλουθους στο Instagram.
Σύμφωνα με τη λίστα που έχει δημοσιεύσει ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, στην οποία αναγράφονται οι φερόμενοι ως ψεύτικοι followers των διάσημων στο Instagram, το όνομα της ηθοποιού και επιχειρηματία είναι ένα από αυτά.
Η Αθηνά Οικονομάκου είναι από τις celebrities που διαθέτουν πολλούς followers στα κοινωνικά δίκτυα.
Ο προσωπικός της λογαριασμός στο Instagram ακολουθείται από περισσότερους από ένα εκατομμύριο ανθρώπους. Ως εκ τούτου, αντλεί μέρος του εισοδήματός της από εκεί.
Εντούτοις, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Μάκη Τριανταφυλλόπουλο η Αθηνά Οικονομάκου -όπως και πολλοί άλλοι- έχουν πολλούς ψεύτικους followers.
Ο Τριανταφυλλόπουλος τις τελευταίες ημέρες έχει αρχίσει… πόλεμο με τους influencers.
Η πρώτη του κίνηση ήταν να δημοσιεύσει λίστα με τους ψεύτικους followers που φέρονται να έχουν μεγάλα ονόματα στο Ιnstagram. Κάτι που, όπως εύκολα γίνεται κατανοητό, μπορεί να τους προκαλέσει ζημιά, αφού οι εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται για την προώθηση των προϊόντων τους θα απαιτήσουν να χαμηλώσουν τις απολαβές τους.
Πόσους ψεύτικους ακόλοθους έχει η Αθηνά Οικονομάκου
Σε ό,τι αφορά την Αθηνά Οικονομάκου, με βάση την έρευνα του Τριανταφυλλόπουλου, διαθέτει 1,1 εκατομμύρια followers. Από αυτούς, οι 202.400, δηλαδή το 29%, φαίνεται πως είναι ψεύτικοι.
Στο σάιτ zougla, υπάρχει ρεπορτάζ για το πώς μπορεί κάποιος να προσθέσει ψεύτικους followers στον λογαριασμό του.
Μεταξύ άλλων, αναφέρεται: «Όλο το καθεστώς που διέπει την λειτουργία των ιστοσελίδων των followers είναι νομικά, ηθικά, επιχειρηματικά και φορολογικά διάτρητο. Είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέπει την πλήρη διαστρέβλωση των βασικών δεδομένων λειτουργίας αυτών των ιστοσελίδων όσον αφορά το στοιχείο κλειδί στο οποίο βασίζεται η αξιολόγηση του ίδιου του προϊόντος που προσφέρει ο influencer. Του ίδιου του εαυτού του δηλαδή.
Με λίγα λόγια, με απολύτως νομιμοφανή τρόπο λόγω ελλείμματος βασικών κανόνων λειτουργίας και απουσίας νομικού και ελεγκτικού πλαισίου, ο κάθε influencer μπορεί να αγοράσει ακολούθους, όσους και όποτε θέλει. Οι τιμές ποικίλουν όπως και οι ‘φυλές’ αυτών των δήθεν ‘ακολούθων’ που δεν είναι υπαρκτά πρόσωπα αλλά virtual followers με ψευδή προφίλ που πωλούνται ανά χιλιάδα και ανήκουν σε διάφορες κατηγορίες που τιμολογούνται ανάλογα.
Όλα σε αυτό το παζάρι ακολούθων είναι fake. Υποτίθεται πως μιλάμε για ομάδες ανθρώπων αλλά στην ουσία μιλάμε για ρομποτάκια (bots) και αριθμούς που δεν αντιστοιχούν σε πραγματικά όντα αλλά σε ψηφιακές φανταστικές οντότητες. Μιλάμε για ταινία του Cameron…».