Το οδικό έργο Μπράλος–Άμφισσα αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικά και απαιτητικά έργα υποδομής στην Κεντρική Ελλάδα, ενταγμένο στον διαγώνιο άξονα Λαμία–Ιτέα–Αντίρριο. Με την ολοκλήρωσή του, θα συνδέσει τέσσερις βασικούς αυτοκινητόδρομους της χώρας: την Ιόνια Οδό, την Ολυμπία Οδό, τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ (Αθήνα–Θεσσαλονίκη) και τον Ε65, ενισχύοντας τη διασύνδεση μεταξύ Ιονίου και Αιγαίου Πελάγους.
Το έργο περιλαμβάνει την αναβάθμιση και κατασκευή συνολικού μήκους 24 χιλιομέτρων, χωρισμένου σε δύο υποτμήματα: από τον Μπράλο έως την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς και από τον ισόπεδο κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα . Σημαντικό τεχνικό επίτευγμα του έργου είναι η κατασκευή δίδυμων σηράγγων μήκους 2,2 χιλιομέτρων, μία για κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και της ανθεκτικότητας των υποδομών.
Επιπλέον, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή επτά γεφυρών συνολικού μήκους άνω του 1 χιλιομέτρου, έξι ισόπεδων κόμβων, ανισόπεδων και υπόγειων διαβάσεων, καθώς και δευτερεύοντος οδικού δικτύου για τη σύνδεση με το υπάρχον οδικό δίκτυο.
Η συμβατική ημερομηνία περαίωσης του έργου έχει οριστεί για τις 15 Αυγούστου 2027 . Ωστόσο, εκτιμάται ότι η πλήρης ολοκλήρωση και λειτουργία του έργου θα πραγματοποιηθεί το 2028 . Η χρηματοδότηση του έργου έχει εξασφαλιστεί μέσω του προγράμματος “Μεταφορές” του ΕΣΠΑ 2021–2027, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη υλοποίησή του.
Η ολοκλήρωση του έργου Μπράλος–Άμφισσα αναμένεται να μειώσει σημαντικά τον χρόνο μετακίνησης μεταξύ Λαμίας και Πάτρας, επιτρέποντας τη διαδρομή σε περίπου 80 λεπτά χωρίς τη διέλευση από την Αττική και την Κορινθία . Αυτό θα ενισχύσει την εσωτερική διασύνδεση της χώρας, προωθώντας την οικονομική ανάπτυξη και την τουριστική κίνηση στις περιοχές της Φθιώτιδας, της Φωκίδας και της Αιτωλοακαρνανίας.
Δείτε βίντεο