«STOP» στην οδήγηση για μεθυσμένους: Ο μεθυσμένος οδηγός δεν πρόκειται να κάνει ρούπι σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα. Αυτό, διότι θα είναι υποχρεωτικό σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ένα σύστημα. Αυτό θα καθιερωθεί από το 2022 και θα ανιχνεύει το αλκοόλ στον οδηγό. Αναλυτικότερα:
«STOP» στην οδήγηση για μεθυσμένους: Περισσότερες λεπτομέρειες για τα οχήματα του μέλλοντος
Μόνο με προηγμένα συστήματα ασφαλείας θα μπορούν να διατίθενται τα νέα αυτοκίνητα στην αγορά της ΕΕ από τα μέσα του 2022 όπως αποφασίστηκε από το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι νέοι κανόνες για την οδήγηση θα βοηθήσουν στη μείωση του αριθμού των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους της ΕΕ, ενώ ενισχύουν και την ανταγωνιστικότητα των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων στην παγκόσμια αγορά.
Ένα από τα σημαντικότερα συστήματα που θα πρέπει να έχουν όλα τα καινούρια οχήματα αφορά αφορά σε εκείνο που ελέγχει και παρεμποδίζει την εκκίνηση και οδήγηση του οχήματος σε περίπτωση που ανιχνεύσει πως ο οδηγός βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ! Επίσης, η τοποθέτηση των λεγόμενων «μαύρων κουτιών» και τα οχήματα θα αποτελεί γεγονός καθώς η νέα νομοθεσία προβλέπει την ύπαρξη συστημάτων καταγραφής δεδομένων συμβάντος!
Τα υποχρεωτικά συστήματα
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες για την οδήγηση, όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα (συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών, λεωφορείων, ημιφορτηγών και οχημάτων τύπου SUV) θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά ασφαλείας:
– ευφυής έλεγχος ταχύτητας,
– εγκατάσταση συστήματος για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος,
– σήματα επείγουσας στάθμευσης
– συστήματα ανίχνευσης οπισθοπορείας,
– συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντος,
– ακριβής παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών,
– συστήματα προειδοποίησης της υπνηλίας και της προσοχής του οδηγού,
– προηγμένα συστήματα προειδοποίησης διάσπασης της προσοχής του οδηγού.
– προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης,
– συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας σε έκτακτη ανάγκη,
– διευρυμένες περιοχές προστασίας πρόσκρουσης της κεφαλής ικανές να μετριάζουν τους τραυματισμούς σε συγκρούσεις με ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.
Επίσης πέραν των παραπάνω οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να κατασκευάζουν με τέτοιο τρόπο τα οχήματά τους ώστε να μειώνονται σημαντικά τα τυφλά σημεία στην οδήγηση, γύρω από αυτά. Επίσης θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με συστήματα ανίχνευσης πεζών, ποδηλατών αλλά και άλλων οχημάτων. Επόμενο βήμα για την Επιτροπή αποτελεί η ομαλή μετάβαση στα αυτοκίνητα με αυτόνομα συστήματα οδήγησης.