«Προκλήθηκε ένας πανικός, δεν κατάλαβα καν τι έχει συμβεί. Άλλοι έκλαιγαν, φώναζαν». Η Ασημίνα Τούνα είναι η μία εκ των πέντε επιβατών που τραυματίστηκαν από τη σύγκρουση δύο λεωφορείων του ΟΑΣΘ το πρωί της Τετάρτης, στην ανατολική Θεσσαλονίκη.
Η ίδια περιγράφει στο ThessToday.gr το πώς ένα τυπικό δρομολόγιο της πολυσύχναστης γραμμής 2Κ, εξελίχθηκε σε εφιάλτη για δεκάδες ακόμη άτομα. Και οι αποκαλύψεις για ασυντήρητα οχήματα στα μέσα μαζικής μεταφοράς, πυροδοτούν μάλιστα ομαδικές νομικές ενέργειες κατά του Οργανισμού.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΟΛΝΑΡΑΣ
Το λεωφορείο της γραμμής 2Κ κινούνταν στην Κ. Καραμανλή, μπροστά στη στάση της 25ης Μαρτίου, με κατεύθυνση προς τον τερματικό σταθμό του ΙΚΕΑ, όταν χτύπησε το πίσω μέρος λεωφορείου της γραμμής 43Υ. Και τα δύο λεωφορεία, γεμάτα από κόσμο. Και οι πληροφορίες για σύγκρουση δύο οχημάτων μαζικής μεταφοράς σε ώρα αιχμής, προκάλεσε έντονη ανησυχία στα πληρώματα του ΕΚΑΒ, τουλάχιστον δύο εκ των οποίων έσπευσαν μέσα σε λίγα λεπτά στον τόπο του ατυχήματος.
Ανάμεσα στους πέντε τραυματίες επιβάτες και η Ασημίνα Τούνα. Όπως δηλώνει στο ThessToday.gr, τη στιγμή της σύγκρουσης βρισκόταν όρθια δίπλα ακριβώς στην πίσω πόρτα, χωρίς να έχει οπτική επαφή με τον οδηγό. Ωστόσο, από την πτώση ήταν φανερό ότι απλά έπεσε πάνω στο αστικό. «Ούτε κίνηση για αποφυγή υπήρξε, ούτε φρένο πατήθηκε σε καμία περίπτωση. Βέβαια το πρωτοφανές ήταν πως μετά τη σύγκρουση δεν άνοιξε καμιά πόρτα. Προκλήθηκε ένας πανικός, αφού δεν κατάλαβα καν τι έχει συμβεί. Άλλοι έκλαιγαν, φώναζαν. Μετά από αυτά άνοιξε μόνο η μπροστινή πόρτα από την οποία και βγήκαμε.
Ψάχναμε όλοι τον οδηγό, όμως δεν βγάζαμε άκρη και δεν ήταν πουθενά», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ασυντήρητα φρένα η αιτία της σύγκρουσης
Το τελευταίο ατύχημα κινητοποίησε τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ, που με μια διαμαρτυρία-κραυγή αγωνίας εξέφρασαν την ανησυχία τους για την κατάσταση, αλλά και για την ποιότητα των λεωφορείων. «Αυτό δεν το γνωρίζαμε εκείνη την ώρα. Αυτό που συζητούσαμε μεταξύ μας είναι “γιατί ο οδηγός δεν πάτησε φρένο;” Εχθές, όμως, που δημοσιεύθηκαν οι καταγγελίες των οδηγών και το είδαμε, κατάλαβα τον λόγο. Και γι’ αυτό ήδη επικοινωνούμε να κινηθούμε νομικά κατά της Διοίκησης του ΟΑΣΘ», σημειώνει στο ThessToday.gr η κ. Τούνα.
Η ίδια χτύπησε στο κεφάλι και στον αυχένα, ενώ υπέστη ελαφριές κακώσεις, όπως και μώλωπες σε όλο της το σώμα. Όμως έγινε μάρτυρας του σοβαρού τραυματισμού, μιας άλλης επιβάτιδας. «Υπήρχε κοπέλα που χτύπησε πιο σοβαρά. Επέβαινε στο 43Υ και την ώρα της σύγκρουσης ήταν στην πόρτα για να κατέβει. Πετάχτηκε έξω και χτύπησε αρκετά. Ήμασταν μαζί στο ασθενοφόρο», δηλώνει χαρακτηριστικά, και κάνει έκκληση για αυτόπτες μάρτυρες στο πλαίσιο της ποινικής διαχείρισης του περιστατικού: «Προς το παρόν το δημοσιοποιούμε μέσω των social media ούτως ώστε να βρούμε άτομα που ήταν μάρτυρες στο γεγονός. Με μαθηματική ακρίβεια θα γινόταν. Και δυστυχώς, φοβάμαι, πως θα συνεχίσει να γίνεται», τονίζει.
Η τραυματίας μάλιστα υπογραμμίζει και την ανάγκη για την ασφάλεια στις μετακινήσεις των επιβατών. «Πρέπει να θρηνήσουμε θύματα για να ευαισθητοποιηθούν οι διοικήσεις του ΟΣΕΘ, του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ; Είναι κανονικότητα να συγκρούονται αστικά στο κέντρο της πόλης, να μην πιάνουν φρένα, να λύνονται χειρόφρενα και να πιάνουν φωτιά εν κινήσει αστικά λεωφορεία; Χρυσοπληρώνουμε το κάθε μεταχειρισμένο λεωφορείο, υποτίθεται για να μετακινούμαστε με ασφάλεια και όχι για να καταλήγουμε στα νοσοκομεία», καταλήγει.