Τη μικρογραφία ενός διεθνούς αερολιμένα θα αποτελέσει ο νέος σταθμός των ΚΤΕΛ στην περιοχή του Ελαιώνα, βάζοντας οριστικό τέλος στην τριτοκοσμική κατάσταση που επικρατεί στον Κηφισό.
Παρελθόν θα αποτελέσουν σε λίγα χρόνια οι δύο σταθμοί των ΚΤΕΛ σε Λιοσίων και Κηφισό, μιας και θα μεταστεγαστούν στον Κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) ο οποίος θα κατασκευαστεί στον Ελαιώνα.
Πρόκειται για ένα έργο που παίρνει σιγά-σιγά την άγουσα της υλοποίησης, καθώς έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι -ένα βήμα αποφασιστικό για τη δημιουργία του ΚΣΥΛ, το οποίο θα παραπέμπει σε αεροδρόμιο λόγω της επιβλητικής του όψης και το πλήθος των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 100 εκατ. ευρώ και μόλις κατασκευαστεί (εκτιμάται ότι αυτό θα διαρκέσει 2 χρόνια) θα εξυπηρετούνται καθημερινά περισσότεροι από 40.000 επιβάτες.

Πού θα βρίσκεται
Όπως έχουμε γράψει, προβλέπεται να κατασκευαστεί σε οικόπεδο έκτασης 66.420 m2, και θα χωροθετείται εντός των ορίων του Δήμου Αιγάλεω. Ειδικότερα, θα βρίσκεται στην περιοχή του Ελαιώνα, σε έκταση που περικλείεται από τον παράδρομο της Λ. Κηφισού, την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγ. Άννης και Πιερίας.

Στον χώρο όπου θα στεγαστεί ο Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων βρέθηκε η ΕΡΤ η οποία συνομίλησε με κατοίκους της περιοχής που εστίασαν στον θετικό αντίκτυπο του έργου.
Δείτε το ρεπορτάζ
Ραχοκοκαλιά του ΚΣΥΛ Ελαιώνα θα είναι 4 κτίρια τα οποία θα φροντίζουν -μεταξύ άλλων- για τη στάθμευση των λεωφορείων, αλλά και τη στέγαση εκθεσιακών χώρων, ξενοδοχείου, συνεδριακού κέντρου κ.ο.κ. Αναλυτικότερα:
Κτήριο Α: Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/ αποβάθρες των εθνικών λεωφορειακών γραμμών ΚΤΕΛ (σε δύο στάθμες +25,70 και +37,40), τους χώρους στάθμευσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων και την ξενοδοχειακή μονάδα που συνοδεύει τον σταθμό.
Κτήριο Β: Αποτελεί τον πυρήνα υποδοχής των επιβατών και των επισκεπτών του σταθμού. Περιλαμβάνει τη βασική αίθουσα αφίξεων και αναχωρήσεων, εμπορικές χρήσεις υπηρεσιών/καταστημάτων, χώρους εστίασης, συνεδριακό κέντρο και εκθεσιακούς χώρους.
Κτήριο Γ: Εκεί θα βρίσκονται οι χώροι στάθμευσης/αποβάθρες των λεωφορείων διεθνών προορισμών.
Κτήριο Δ (συνοδευτικό): Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/απόσυρσης των λεωφορείων.
Στους χώρους του ΚΣΥΛ θα φιλοξενούνται και βοηθητικές υπηρεσίες όπως η αίθουσα αναμονής επιβατών, τα εκδοτήρια, οι αποθήκες αποσκευών, το γραφείο απόθεσης παραλαβής, αποθήκη ασυνόδευτων αποσκευών και θεμάτων, χώροι για τις διοικητικές υπηρεσίες, πρατήριο καυσίμων για τα λεωφορεία, πλυντήριο και συνεργείο επισκευών των λεωφορείων.
Η είσοδος των λεωφορείων του ΚΣΥΛ θα γίνεται μέσω της οδού Καστοριάς, ενώ θα υπάρχουν δύο επίπεδα στάθμευσης, για τα λεωφορεία που θα εκτελούν τα δρομολόγια. Οι συνολικές θέσεις θα ανέρχονται σε 70, και θα μοιράζονται στους δύο ορόφους του Κτηρίου Α.
Ειδικότερα, στον χαμηλότερο όροφο οι θέσεις στάθμευσης λεωφορείων αντιστοιχούν σε 31θέσεις για 12μετρα ή 15μετρα λεωφορεία, σε 1 θέση στάθμευσης για 12μετρο λεωφορείο και σε δύο θέσεις στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα βοηθητικής εξυπηρέτησης. Συνολικός αριθμός θέσεων: 34.
Ο νέος σταθμός στον Ελαιώνα αναμένεται να λειτουργήσει ως ένας συγκοινωνιακός κόμβος μετεπιβίβασης, ο οποίος θα υποστηρίζεται από:
– Το Μετρό, μέσω του σταθμού «Ελαιώνας», με τον οποίο γειτνιάζει άμεσα
– Το σταθμό αστικών λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΑ (αφετηρία/τέρμα)
– Αφετηρία Λεωφορειακών Λεωφορείων ΚΤΕΛ Δυτικής Αττικής
– Χώρο Στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων και δικύκλων (park & ride)
– Χώρους μετεπιβίβασης από/ προς τα ταξί
– Χώρους στάσης δικύκλων και ΙΧ αυτοκινήτων για μετεπιβίβαση (kiss & ride)
– Χώρους υποστήριξης πρακτορείων διεθνών λεωφορειακών γραμμών, οι οποίοι θα περιληφθούν, κατά το δυνατόν, στις εγκαταστάσεις του ΚΣΥΛ
Θα υλοποιηθούν παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο ενώ αναμένεται να αναβαθμιστούν και οι χρήσεις γης/δραστηριότητες στην περιοχή πέριξ του σταθμού.
Τέλος, έντονη θα είναι και η παρουσία πρασίνου, το οποίο θα καλύπτει κατ’ ελάχιστον 30% του οικοπέδου.