Το όνειρο υπήρχε από την εποχή της αρχαίας Ελλάδας, όμως άρχισε να γίνεται πραγματικότητα το 1882. Η διάνοιξης της διώρυγας της Κορίνθου είναι σημείο σταθμός στην ιστορία της απελευθερωμένης Ελλάδας.

Μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας, ο κυβερνήτης Καποδίστριας επιθυμώντας την ανάπτυξη της χώρας, ανέθεσε τη μελέτη της διάνοιξης της Διώρυγας της Κορίνθου σε ειδικό μηχανικό.

Όμως, τo κονδύλι των 40 εκατομμυρίων χρυσών φράγκων που απαιτούταν, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό δαπάνης, για την εκτέλεση του έργου, δεν μπορούσε να εξευρεθεί από τη διεθνή χρηματαγορά και πόσο μάλλον να διατεθεί από τον ελληνικό προϋπολογισμό.

Έπειτα από πολλές προσπάθειες έναρξης της διάνοιξης της Διώρυγας, το έργο πνοής ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε εν τέλει (1880-1893), επί πρωθυπουργίας του Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος στόχευε μέσω της κατασκευής μεγάλων έργων υποδομής στη δημιουργία ενός σύγχρονου και οικονομικά ανεπτυγμένου κράτους.

Μια φωτογραφική αναδρομή σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της Ελλάδας, που σήμερα αποτελεί διεθνή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών.

korinthos_isthmos

katalogos1

katalogos_2

isthmos_korinthou-egkainia

Διώρυγα Κορίνθου 1907

isthmos_korinthou-1907
history0011
ergasies_dianoixes_tou_isthmou_2Καταστροφή της διώρυγας από τα γερμανικά στρατεύματα 1944

ekkrh3h_dioruga_korin8ou

dioruga1

Οι εργασίες εκφράξεως κράτησαν 5 χρόνια (1944-1949)

dioruga_tony_makaronydioruga_marina_k_kai__b_egger
Όταν στην Ελλάδα γίνονταν πραγματικά μεγάλα έργα. Σπάνιες εικόνες από την διάνοιξη της Διώρυγας της Κορίνθου

Η Διώρυγα ξαναχρησιμοποιείται

corinth_canal_1911_postcard
canali_7
20120915031259-724f65e2-me
«Εγκαίνια της Διώρυγας». Πίνακας του Κωνσταντίνου Βολανάκη 1893

300px-corinth_canal_inauguration_by_volanakis

18/06/1962 ένα καράβι περνάει τον Ισθμό , στο κατάστρωμα του έχει φορτωμένο ένα Ι.Χ.

Πηγή : Archives historiques BNP Paribas/facebook

loading...