in ,

Αρıστούχος, πέρασε σε κορuφαία σχολή: Μαθεύτnκαν οι σπουδές της Μαρίνας Σάττι, δεν έχουν καμία σχέση με μουσıκή

Η Μαρίνα Σάττι θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον 68ο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision με το κομμάτι Ζάρι το οποίο φέρει έντονα έθνικ και πολυπολιτισμικά στοιχεία.

Σε ποια σχολή είχε περάσει όμως πριν αποφασίσει να ασχοληθεί με το τραγούδι και τη μουσική η Ελληνίδα τραγουδίστρια;

«Στη δευτέρα και στην τρίτη λυκείου κάθισα και διάβασα. Ήταν η πρώτη φορά που αφοσιώθηκα σε κάτι, δόθηκα ολοκληρωτικά. Σκεφτόμουν ότι ότι θα πάω στην αρχιτεκτονική, στο Πολυτεχνείο και ταυτόχρονα θα πάω σε μια δραματική σχολή. Το πήρα απόφαση. Γύρω στις 10 -11 το βράδυ, όταν είχαν τελειώσει όλα, σχολεία, φροντιστήρια, είχε κλείσει η τηλεόραση, και όλοι κοιμούνταν, καθόμουν στο γραφείο μου και το επόμενο τρίωρο ήταν αποκλειστικά “για μένα”. Έλυνα τις ασκήσεις με τους δικούς μου ρυθμούς, έκανα επαναλήψεις. Ότι δεν καταλάβαινα, άνοιγα το λυσάρι των μαθηματικών και έλεγα στον εαυτό μου “έλα τώρα να δούμε πώς το λύνει”. Ήταν μια μοναχική διαδικασία και τα κατάφερα, πέρασα στην αρχιτεκτονική Αθήνας. Στα μαθήματα κατεύθυνσης έγραψα πάνω από τα 19, αλλά στα γενικής κάτι 11άρια», έχει πει στα Foititikanea.gr


Το 2009 έλαβε πτυχίο κλασικού πιάνου και ανώτερων θεωρητικών στη μουσική καθώς και δίπλωμα στο κλασικό τραγούδι με καθηγητή τον Πάνο Δήμα, στο οποίο αρίστευσε και τιμήθηκε με το 1ο βραβείο. Την ίδια χρονιά εκπροσώπησε την Ελλάδα στην European Jazz Orchestra (EBU), ταξιδεύοντας σε όλη την Ευρώπη με έργα του Peter Herbolzheimer.

Το 2010 τραγούδησε στο John F. Kennedy Center στην Ουάσινγκτον Π.Κ. με το World Jazz Nonet ενώ συμμετείχε στο a cappella φωνητικό σχήμα The Singing Tribe που συνεργάστηκε με τον Bobby McFerrin.

Το 2011 αποφοίτησε από το διεθνούς φήμης Berklee College of Music, όπου σπούδασε με υποτροφία Ενορχήστρωση και Παραγωγή (Contemporary Writing & Production) έχοντας φοιτήσει πλάι στους Danilo Perez, Jamie Haddad, Simon Shaheen, John Patittuchi, Christiane Karam ανάμεσα σε άλλους. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της στην Αμερική ανέπτυξε τον προσωπικό της ήχο, συνδυάζοντας τις διαφορετικές μουσικές παραδόσεις με τις οποίες μεγάλωσε όπως την ελληνική, την αραβική αλλά και τη βαλκανική.

Επιτέλους, η απάντηση που όλοι περίμεναν: Η Μαρίνα Σάττι απαντάει με τον δικό της τρόπο σε όσους την κράζουν

Η Μαρίνα Σάττι, έδωσε μια συνέντευξη στο περιοδικό Gala και αναφέρθηκε στο τραγούδι της “Ζάρι” το οποίο δέχεται αρνητικά σχόλια.

«Λάβαμε πάρα πολλά κομμάτια από Έλληνες και ξένους δημιουργούς. Πάνω από 200. Κάποια ήταν ολοκληρωμένα, άλλα μόνο στίχοι και αλλά demo. Τα ακούσαμε και τα εξετάσαμε όλα. Άλλα ήταν γραμμένα στα Ελληνικά, άλλα στα Αγγλικά μέχρι και στα αρχαία Ελληνικά. Υπήρχαν τραγούδια ποπ, ροκ, λαϊκά, γενικά από όλα τα είδη. Εγώ κρατούσα σημειώσεις και επικοινωνούσα με τους μουσικούς και τους στιχουργούς που τα είχαν υποβάλει. Επιλέξαμε μαζί με τους συνεργάτες μου, την εταιρεία και την ΕΡΤ, τα στοιχεία και τα κομμάτια που μας άρεσαν. Το “Ζάρι” προέκυψε από ένα συνδυασμό μουσικών συνθέσεων και στίχων. Ο ελληνικός στίχος ήταν μία συνειδητή επιλογή. Κάποια στιγμή μέσα στη διαδικασία μου πέρασε από το μυαλό να χρησιμοποιήσω μόνο αγγλικό στίχο. Όμως δε θα μπορούσα να κάνω κάτι το οποίο δεν είμαι μόνο και μόνο για τη Eurovision» είπε η Μαρίνα Σάττι.

 

Φοβάστε ότι αυτή η πρότασή σας θα φανεί προχωρημένη στο ελληνικό κοινό;

Προχωρημένη; Σε καμιά περίπτωση. Πιστεύω ότι κάθε πρόσωπο – δεν λέω καλλιτέχνης, γιατί δεν μου αρέσει καθόλου αυτή η λέξη – που συμμετέχει στην Eurovision, δεν πηγαίνει σαν ένα μπουκάλι που πρέπει να το γεμίζουν με κάτι άλλο απ’ αυτό που ήδη περιέχει. Δεν γίνεται να βάζεις το σώμα και τη φωνή σου για να υπηρετήσεις ένα όραμα θεωρητικά πιασάρικο ή mainstream. Ποιος ορίζει το πιασάρικο ή mainstream; Δεν νομίζω ότι λειτουργεί έτσι το πράμα. Ή τουλάχιστον εγώ αυτό δεν μπορώ να το στηρίξω.

Σας αγχώνει αυτή η μεγάλη προσδοκία; Σε έναν διαγωνισμό δεν πάει κανείς για να κερδίσει;

Εξαρτάται τι θέλει καθένας να κερδίσει. Εγώ σίγουρα έχω κερδίσει από την εμπειρία αυτή. Θα μου πείτε και τι νοιάζει το κοινό το προσωπικό μου κέρδος; Μακάρι πάντως να καταφέρω να κρατήσω το momentum αυτής της περιόδου και μετά την Eurovision. Ξέρετε, είναι πολύ σημαντικό το ότι έχω συνεργάτες που εμπιστεύομαι. Τα τελευταία χρόνια ήμουν πιο πολύ όλα τα άλλα και λιγότερο τραγουδίστρια.

Την κριτική τη φοβάστε;

Υπάρχουν γνώμες που εκφράζονται στην τηλεόραση, στον Τύπο, στα social media, σε παρέες. Επειδή νιώθω ικανοποίηση, πληρότητα και αυτοπεποίθηση με όσα συμβαίνουν αυτή την περίοδο, δεν φοβάμαι ότι συνδέω την αξία μου με τη θέση ή την βαθμολογία που θα πάρουμε στην Eurovision. Ίσως παλιότερα να το φοβόμουν και για αυτό να έκανα πίσω, όμως όχι τώρα. Γιατί η αφήγηση, η αισθητική, ο τρόπος, η αμεσότητα, η ωμότητα, η χαρά, όλα εκείνα που με ενδιαφέρουν είναι μέσα στο τραγο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Written Από Κώστας Σαμαράς

Παθιασμένος αναλυτής αφοσιωμένος κοινωνικός συνθέτης μέσων μαζικής ενημέρωσης. Από μικρός τα έγραφε στα ίντερνετς. Εδώ θα τον δεις να μιλάει για όλα όσα αγαπάει: Lifestyle, Lifehacks Και με πολύ πίκρα για πολιτική. Χωρίς πλάκα!

Γλωσσοφαγıά: Αuτοί είναι οι 6 τρóποι για να καθαρίσοuμε την αρνnτıκή ενέργεıα από το σπίτι μας

Νίκος Κοκλώνης: Η φωτογραφία που δnμοσίευσε από τον τάφо του Βασίλη Καρρά – «Μας λείπεις άρχоντα»