Πρόκειται για την αλυσίδα ALDI (που διαθέτει πάνω από 12.000 καταστήματα σε 18 χώρες) στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία αποφάσισε να χρεώσει ένα τέλος 10 λιρών, ή 12 ευρώ, για να μπορεί ο πελάτης να έχει πρόσβαση στα προϊόντα της.
Η ALDI, ένα κατάστημα χωρίς ταμειακές μηχανές στο Γκρίνουιτς δεσμεύει τα χρήματα στην κάρτα πληρωμής πριν ο πελάτης να περάσει από την είσοδο, αλλά όπως ισχυρίζονται οι υπεύθυνοι, οι πελάτες δεν χρειάζεται να ανησυχούν. Κατά την αναχώρηση, το ποσό επιστρέφεται στον τραπεζικό του λογαριασμό ή αφαιρείται από την αξία των αγορών. Εάν τα προϊόντα αξίζουν λιγότερο από 10 λίρες ή ο πελάτης δεν αγοράσει τίποτα, πρέπει να περιμένει λίγες μέρες για να πάρει τα χρήματά του πίσω.
Το κατάστημα Shop & Go της ALDI χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία. Για να αποκτήσουν πρόσβαση στο σούπερ μάρκετ, οι πελάτες πρέπει να κατεβάσουν μια εφαρμογή στο κινητό τους τηλέφωνο και να δηλώσουν μια πιστωτική κάρτα. Εκεί, λαμβάνουν έναν κωδικό QR που πρέπει να σαρωθεί κατά την είσοδο.
Τα καταστήματα είναι εξοπλισμένα με πολλαπλές κάμερες που χρησιμοποιούν τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης. Αυτές οι συσκευές παρακολουθούν τα προϊόντα που βγάζουν οι πελάτες από το ράφι και στο τέλος, η αξία τους χρεώνεται αυτόματα από την κάρτα που είναι καταχωρημένη στην εφαρμογή.

Το έργο βρίσκεται σε δοκιμαστική φάση και έχει εισαχθεί μόνο στο Greenwick. Η ιδέα έγινε δεκτή με μεγάλο ενθουσιασμό, αλλά, δεδομένης της πολυπλοκότητας της πρωτοβουλίας, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ έχει ήδη αντιμετωπίσει προβλήματα. Υπήρξαν πολλά παράπονα σχετικά με σφάλματα εφαρμογής. Ορισμένοι χρήστες ομολόγησαν ότι αυτός ο κωδικός πρόσβασης δεν λειτούργησε την πρώτη φορά και τον εισήγαγαν δύο φορές. Έτσι, το κατάστημα πήρε… 24 αντί για 12 ευρώ από την κάρτα τους.