Η διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες έχει γίνει ένας αρκετά δημοφιλής τρόπος για την επιλέξει κάποιος ώστε να χάσει βάρος και να βελτιώσει την υγεία του.

Υπάρχει πάντα όμως μία απορία σχετικά με το αλκοόλ και το πόσο μπορεί να καταναλώνει κάποιος που θέλει να χάσει βάρος καταναλώνοντας όσους λιγότερους υδατάνθρακες μπορεί.

Θα έπρεπε να καταναλώνει κάποια συγκεκριμένα είδη ποτών ή είναι εντελώς απαγορευτικό το αλκοόλ;

H αλήθεια είναι πως το αλκοόλ περιέχει κενές θερμίδες. Δηλαδή οι θερμίδες που περιέχει δεν συνοδεύονται από βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και άλλα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα. Αυτό όχι μόνο δεν ωφελεί τον οργανισμό, αλλά μπορεί ακόμα να κάνει κάποιον να πάρει ακόμα περισσότερο βάρος.

Μάλιστα, το αλκοόλ έρχεται δεύτερο σε θερμίδες αμέσως μετά τα λιπαρά, αφού ανά γραμμάριο δίνει 7 θερμίδες, ενώ τα λιπαρά 9. Οι υδατάνθρακες και οι πρωτεΐνες δίνουν από 4 θερμίδες ανά γραμμάριο.

Αυτό σημαίνει πως η καθημερινή του κατανάλωση μοιραία θα έχει αρνητικά αποτελέσματα στην απώλεια βάρους, ενώ φορτώνει τον οργανισμό με έξτρα θερμίδες που δεν περιέχουν ούτε πρωτεΐνες ούτε φυτικές ίνες. Αυτό ισχύει κυρίως για τα κοκτέιλ που έχουν αρκετές γλυκαντικές ουσίες ή ζάχαρη.

Έρευνες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να ακόμα και να μπλοκάρει τον μεταβολισμό και να τον κάνει να καίει λιγότερες θερμίδες από όσες συνήθιζε να καίει. Ακόμα, η υπερκατανάλωση αλκοόλ μπορεί να αυξήσει τη σύνθεση των λιπαρών οξέων κι αυτό να έχει ως αποτέλεσμα την συσσώρευση τριγλυκεριδίων στο συκώτι.

Υπάρχουν βέβαια κάποια συγκεκριμένα ποτά τα οποία δεν επιφέρουν καμία βλάβη στον οργανισμό και τον μεταβολισμό άμα καταναλώνονται με μέτρο. Το κρασί για παράδειγμα και η ελαφριά μπίρα έχουν ελάχιστες θερμίδες.

Από την άλλη, το λικέρ, το ρούμι, το ουίσκι, το τζιν και η βότκα δεν έχουν καθόλου υδατάνθρακες.

Για να κάνετε λίγο πιο γευστικά τα παραπάνω ποτά, μπορείτε να τα συνδυάσετε με κάποιο light αναψυκτικό όπως η σόδα ή το tonic χωρίς ζάχαρη.

Δείτε ποια ποτά είναι χαμηλά σε υδατάνθρακες και μπορείτε να τα συμπεριλάβετεστη δίαιτά σας, εφόσον βέβαια τα καταναλώνετε με μέτρο:

  • Μπίρα: 3 γρ. ανά μπουκάλι
  • Κόκκινο κρασί: 3 γρ. ανά ποτήρι
  • Λευκό κρασί: 3 γρ. ανά ποτήρι
  • Ρούμι: 0 γρ. ανά ποτήρι
  • Ουίσκι: 0 γρ. ανά ποτήρι
  • Τζιν: 0 γρ. ανά ποτήρι
  • Βότκα: 0 γρ. ανά ποτήρι
loading...