in ,

Φοιτητές του Πολυτεχνείου Κοζάνης έφτιαξαν το πρώτο ελληνικό αγωνιστικό Moto GP3

Τις τελευταίες προετοιμασίες, πριν την αναχώρησή τους με το ολοκαίνουργιο «Μότο 3» για την Ισπανία, πραγματοποιεί η Tyφoon MotoRacing, η ομάδα φοιτητών του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας, που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο διεθνή διαγωνισμό MotoStudent.

Η «Χίμαιρα» είναι το νέο πρωτότυπο μοντέλο της ομάδας και αποτελεί εξέλιξη του προγενέστερου μοντέλου Τyφ-One, με το οποίο, το 2016, η ομάδα του Πολυτεχνείου Κοζάνης έλαβε μέρος στον ίδιο διαγωνισμό καταλαμβάνοντας στην γενική κατάταξη την 9η θέση ανάμεσα σε 36 αγωνιστικές ομάδες από Πολυτεχνεία και τεχνολογικά πανεπιστήμια του κόσμου.


Η ομάδα των φοιτητών ονόμασε την μηχανή «Χίμαιρα»

Όπως εξηγεί ο επίκουρος καθηγητής του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, Δημήτρης Γιαγκόπουλος, ο οποίος επέβλεψε και την παρθενική εμφάνιση της ομάδας στο διαγωνισμό του 2016, «στην φετινή διοργάνωση ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγαλύτερος αφού συμμετέχουν 48 πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο με ομάδες, που εξ αιτίας των χωρών τους, έχουν μακρά παράδοση στην κατασκευή του Μoto GP-3». Παράλληλα εξέφρασε την αισιοδοξία του για την ετοιμότητα της ομάδας σημειώνοντας ότι «θα καταφέρει να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες του διαγωνισμού».

Ο επικεφαλής της φοιτητικής ομάδας Τyφοοn MotoRacing, Ευθύμιος Παππάς επεσήμανε ότι η «Χίμαιρα» είναι το εξελιγμένο μοντέλο από την Tyφ-Οne ωστόσο τα δύο μοντέλα διαφέρουν αρκετά, με το τελευταίο δημιούργημα της ομάδας να φέρει αρκετές κατασκευαστικές καινοτομίες. Ο σκελετός της μηχανής και πολλά δομικά μέρη της μοτοσυκλέτας είναι από ανθρακονήματα και αλουμίνιο.

Ένα κινητό τηλέφωνο έχει τοποθετηθεί στην θέση του κοντέρ όπου ο αναβάτης βλέπει όλες τις ενδείξεις λειτουργίας του κινητήρα. Μάλιστα η ομάδα ανέπτυξε μια εφαρμογή όπου μόλις ο αναβάτης καθίσει στην μοτοσυκλέτα και πληκτρολογήσει το προφίλ του η εφαρμογή υπολογίζει και προτείνει ρυθμίσεις για τις αναρτήσεις του αλλά και για άλλες λειτουργίες προσφέροντας την καλύτερη οδηγική αίσθηση.

Ένα κινητό τηλέφωνο έχει τοποθετηθεί στην θέση του κοντέρ όπου ο αναβάτης βλέπει όλες τις ενδείξεις λειτουργίας του κινητήρα

Η ικανοποίηση των υποψήφιων Μηχανικών είναι εμφανής, που κατάφεραν εξελίξουν σε σημαντικό βαθμό το προηγούμενο μοντέλο των συμφοιτητών τους.

Η ομάδα, με πιλότο έμπειρο μοτοσικλετιστή αγώνων, ο οποίος έχει αναλάβει να τρέξει το αγωνιστικό «Moto GP-3» στην πίστα της Αραγονίας, μόλις ολοκλήρωσε τις τελευταίες δοκιμές στην αγωνιστική πίστα των Σερρών.

Το νέο Μότο-3 είναι πιο ευέλικτο, ταχύτερο κι ελαφρύτερο κατά 20 κιλά από το προηγούμενο μοντέλο. Ορισμένα κατασκευαστικά στοιχεία της Χίμαιρας είναι ότι διαθέτει πλαίσιο από χρωμομολυβδένιο, ελαφρύ ψαλίδι αλουμινίου, κινητήρα KTM RC 250, υποπλαίσιο από carbon σωλήνες, custom μπότες στο μπροστινό σύστημα αναρτήσεων και σύστημα μοχλισμού στο πίσω. Όλα τα δομικά μέρη της μοτοσικλέτας σχεδιάστηκαν από την ομάδα και κατασκευάστηκαν σε επιχειρήσεις και μηχανουργεία της δυτικής Μακεδονίας και Θεσσαλονίκης και οι οποίες έγιναν και χορηγοί υποστήριξης της αγωνιστικής προσπάθειας.

Το νέο Μότο-3 είναι πιο ευέλικτο, ταχύτερο κι ελαφρύτερο κατά 20 κιλά από το προηγούμενο μοντέλο

Η Χριστίνα Χατζηγεωργίου, τριτοετής φοιτήτρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, ως υπεύθυνη του μάρκετιγκ της ομάδας, δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει τη στήριξη που πρόσφεραν όχι μόνο οι χορηγοί αλλά και οι πολίτες της Κοζάνης, προσφέροντας υπηρεσίες και χρήματα, «δείχνοντας με τον τρόπο αυτό ότι επιθυμούν μαζί με μας να ανεβάσουν ακόμη περισσότερο την φοιτητική κοινότητα της περιοχής».

Ο διαγωνισμός MotoStudent πραγματοποιείται κάθε 2 χρόνια στην πίστα MotorLand Aragon της Ισπανίας και συμμετέχουν πανεπιστήμια από όλον τον κόσμο, με στόχο η αγωνιστική μοτοσυκλέτα τύπου «Moto3» που έχουν σχεδιάσει, να ικανοποιεί τις τεχνολογικές απαιτήσεις που ορίζονται από τον διαγωνισμό.

Το MotoStudent διοργανώνεται από την MEF (Moto Engineering Foundation) και οι συμμετέχοντες φοιτητές έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις δεξιότητές τους ως μελλοντικοί μηχανικοί, να αποκτήσουν εμπειρία δουλεύοντας σε πραγματικές συνθήκες και κάτω από πολύ αυστηρά χρονικά περιθώρια. Η κατασκευή της κάθε ομάδας υπόκειται σε αυστηρούς ελέγχους επαγγελματικού επιπέδου και βαθμολογείται ανάλογα ενώ στην συνέχεια τα «Μότο-3» συμμετέχουν σε διάφορα αγωνίσματα (όπως acceleration, gymkhana, breaking test) συλλέγοντας βαθμούς, με στόχο μία υψηλή θέση στη γενική κατάταξη.

Η ομάδα Τyφοοn MotoRacing, ιδρύθηκε το 2014 από φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών. Σήμερα, αποτελείται από 22 προπτυχιακούς φοιτητές

Η ομάδα Τyφοοn MotoRacing, ιδρύθηκε το 2014 από φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών. Σήμερα, αποτελείται από 22 προπτυχιακούς φοιτητές και την Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου θα αναχωρήσει για Ισπανία, προκειμένου να συμμετέχει στον 5ο διαγωνισμό MotoStudent.

Τα ονόματα που έδωσαν οι φοιτητές στις δημιουργίες τους τα εμπνεύστηκαν από την Ελληνική Μυθολογία: Η Χίμαιρα ήταν κόρη του Τυφώνα και της Έχιδνας και αναφέρεται ως ένα φοβερό τέρας που εξέπνεε φωτιά, είχε σώμα κατσίκας, κεφάλι λιονταριού, και η ουρά του κατέληγε σε φίδι.

Η «Χίμαιρα» θα αγωνιστεί στις 3-7 Οκτωβρίου.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Written Από Κώστας Σαμαράς

Παθιασμένος αναλυτής αφοσιωμένος κοινωνικός συνθέτης μέσων μαζικής ενημέρωσης. Από μικρός τα έγραφε στα ίντερνετς. Εδώ θα τον δεις να μιλάει για όλα όσα αγαπάει: Lifestyle, Lifehacks Και με πολύ πίκρα για πολιτική. Χωρίς πλάκα!

Προς ανατροπή δεδομένων; – Χαμηλή η προσέλευση στα Σκόπια – Πρωτοφανές: Το ποσοστό συμμετοχής μέχρι τώρα έχει φθάσει στο 2,45%

Σήμα κινδύνου από τον Στρατηγό Λεοντάρη: “Ο Ελληνισμός δέχεται «υβριδικό πόλεμο» από την Τουρκία” – Δραματική προειδοποίηση