Συνεχίζονται τα παραληρήματα, αλλά και η ανησυχία των Τούρκων. Πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη 25/09 η πρώτη επιχειρησιακή πτήση διάρκειας 14 ωρών του του Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους (ΜΕΑ) τύπου HERON 1, που διατέθηκε από τον Οργανισμό Ευρωπαϊκής Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής (FRONTEX) για 600 ώρες πτήσης στο πλαίσιο της διεξαγωγής δοκιμαστικής επιχειρησιακής εκμετάλλευσης.

Το εν λόγω Μ.Ε.Α, που έχει ως βάση το Αεροδρόμιο Τυμπακίου (Κρήτη) της Πολεμικής Αεροπορίας, θα πραγματοποιεί πτήσεις επιτήρησης των θαλασσίων συνόρων στο πλαίσιο της Μικτής Ευρωπαϊκής Επιχείρηση “Ποσειδών”, που διεξάγεται σε συνεχή βάση από το Μάιο του 2008 υπό τον συντονισμό των αρχηγείων του λιμενικού και της ΕΛ.ΑΣ και υπό την εποπτεία του Οργανισμού FRONTEX.

Μέχρι τώρα όλα καλά. Τα τουρκικά ΜΜΕ όμως βλέπουν από κίνηση των Ισραηλινών, αλλά και της Ελλάδας, για παρακολούθηση του Αιγαίου όλου το 24ωρο.

Η εθνικιστική εφημερίδα Yeni Akit φιλοξενεί εκτενές δημοσίευμά για την απόφαση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής να μετασταθμεύσουν στο στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Τυμπάκι της Κρήτης δυο Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα.

«Η Frontex ¨προς αύξηση της ασφάλειας των εξωτερικών συνόρων¨, εγκατέστησε στην Ελλάδα δύο ΜΕΑ που ανήκουν στο κράτος-τρομοκράτης Ισραήλ” γράφει στον τίτλο του δημοσιεύματος.

Με τον συντάκτη του άρθρου να μην παραλείπει να καρφώσει την Ελλάδα: «Η Frontex με σκοπό την καλύτερη φύλαξη των εξωτερικών συνόρων , έστειλε στην Ελλάδα δύο ισραηλινής κατασκευής ΜΕΑ Heron-1. Τα Heron-1 εγκαταστάθηκαν στο στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Τυμπάκι της Κρήτης και φαίνεται πως θα μειώσουν τις δαπάνες της Ελλάδας για ΜΕΑ.”

Και συνεχίζει το άρθρο:

Η Ελλάδα η οποία έχει μείνει πίσω από την Τουρκία στην τεχνολογία των ΜΕΑ, για να αυξήσει τις δυνατότητες της για πληροφορίες, έρευνα και παρατήρηση, τον Ιανουάριο συμφώνησε με το Ισραήλ για τριετή δανεισμό 7 Heron. Το κόστος φθάνει τα 35,5 εκ. $ και βάσει της συμφωνίας το Ισραήλ θα παράσχει και εκπαίδευση. Ειδικοί εστιάζουν στο ότι η Ελλάδα λόγω της οικονομικής κρίσης, σημαντικό μέρος των δαπανών ασφαλείας της, το καλύπτει διαμέσου της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.

To δημοσίευμα:

Τα UAV εξοπλίστηκαν με θερμικές κάμερες και ραντάρ. Οι εμπειρογνώμονες της άμυνας λένε ότι το Heron-1 είναι εφοδιασμένα με ηλεκτρική κάμερα MOSP, το ραντάρ θαλάσσιας επιτήρησης MMR και το σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών SATCOM στο UAV.

Θα παρακολουθούν όλες τις θάλασσες μέχρι και το τέλος του έτους, η δοκιμαστική πτήση θα αξιολογηθεί ανάλογα με το κόστος και την επιτυχία των Ισραηλινών UAV.

Η Frontex υπέγραψε συμφωνία με την ισραηλινή IAI που παράγει το Heron τον Ιανουάριο για 4 μήνες και 600 ώρες πτήσης 4,75 εκατομμυρίων ευρώ.

Τα UAV θα χρησιμοποιηθούν για αποκάλυψη, επιθεώρηση, εντοπισμό εγκλημάτων, επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, ανίχνευση ύποπτων σκαφών και άμεση ανταλλαγή πληροφοριών.

Η Τουρκία όμως δεν ανησυχεί τυχαία. Το μεγάλο παιχνίδι με τον ενεργειακό χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου και του Αιγαίου, παίζεται σε παρασκηνιακό επίπεδο. Σύμφωνα με αναλυτές, ο τομέας της ενέργειας έχει γίνει θρυαλλίδα σοβαρών πολιτικών και γεωπολιτικών ανακατατάξεων που τα επόμενα χρόνια μπορεί να δημιουργήσουν νέα δεδομένα και στις σχέσεις της Ελλάδας με την Τουρκία.

Στην Αγκυρα έχουν αρχίσει να ανησυχούν για την προσέγγιση του Ισραήλ σε χώρες όπως η Αίγυπτος, η Κύπρος και φυσικά η Ελλάδα.

Η Τουρκία αντιλαμβάνεται ότι αν επιτρέψει να προχωρήσουν οι ενεργειακοί σχεδιασμοί στην Ανατολική Μεσόγειο, χωρίς αυτή να λαμβάνει μέρος, τότε θα χάσει την περιφερειακή ισχύ της και θα απομονωθεί. Εξ’ ου και οι απειλές αλλά και το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί μετά την απόφαση των Αμερικανών και των Γάλλων να προστατεύσουν με πολεμικά πλοία τις γεωτρήσεις που προωθούν εταιρείες τους στην κυπριακή ΑΟΖ.

Δύο είναι τα βασικά σημεία που τρομάζουν τον Ταγίπ Ερντογάν. Το πρώτο είναι ο αγωγός EastMed το οποίον επιθυμεί διακαώς η κυβέρνηση Νετανιάχου.

Επίσης ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι στο τέλος Σεπτεμβρίου, αρχές Οκτωβρίου αναμένεται πως η ExxonMobil θα «τρυπήσει» στο οικόπεδο 10 της κυπριακής ΑΟΖ. Οι Αμερικανοί υπολογίζουν πως υπάρχουν μεγάλες ποσότητες αερίου στον βυθό της κυπριακής θάλασσας και συγκεκριμένα στο τεμάχιο που δραστηριοποιούνται. Πληροφορίες αναφέρουν πως η εταιρεία ευνοεί τη βιομηχανία υγροποίησης φυσικού αερίου (LNG), με την κατασκευή εργοστασίου στην Κύπρο. Οι Αμερικανοί με τους Καταριανούς θέλουν να συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο Ισραηλινός Πρωθυπουργός Βενιαμίν Νετανιάχου ήταν ξεκάθαρος ως προς την επιλογή της μεταφοράς αερίου με αγωγού μέσω Τουρκίας.

Σε καμία περίπτωση δεν συζητά αυτή την επιλογή λόγω κυρίως της συμπεριφοράς του Ερντογάν έναντι της χώρας του, αλλά και γενικότερα.

loading...