Τις προηγούμενες μέρες είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή την κορυφαία, από άποψη αυτονομίας, έκδοση του ηλεκτρικού BMW i3.

Πρόκειται για την έκδοση με τη μπαταρία των 94Ah που έχει χωρητικότητα 33kwh και ανάλογα τη χρήση επιτρέπει στο i3 να συμπληρώσει πάνω από 200km σε πραγματικές συνθήκες ειδικά αν κινείται μέσα στην πόλη που αυτές τις μέρες δε χρειάζεται και κλιματισμός. Ταυτόχρονα το αυτοκίνητο δοκιμής μας έχει και το σύστημα Range Extender. Πρόκειται για ένα θερμικό βενζινοκινητήρα 650cc ο οποίος προέρχεται από το τμήμα μοτοσυκλετών της BMW. Αυτός τροφοδοτείται από ένα τεπόζιτο 9lt το οποίο γεμίζεις στο πρατήριο. Ο εν λόγω κινητήρας δεν εμπλέκεται στη μετάδοση κίνησης του αυτοκινήτου. Το i3 κινείται αποκλειστικά με από τον ηλεκτροκινητήρα των 170PS. Η περιστροφική κίνηση που δημιουργεί ο θερμικός κινητήρας αξιοποιείται μέσω ενός κιβωτίου για τη φόρτιση των μπαταριών του οχήματος.

BMW-i3-2014-1600-62

Συνολικά η διάταξη Rex αυξάνει το βάρος του i3 κατά 70kg και την αυτονομία του κατά 150km. Μπορείς δηλαδή να πας χωρίς άγχος στην Καλαμάτα ή τη Λαμία αν έχεις φορτίζει αποβραδίς το αυτοκίνητο.

Στην πράξη δοκιμάζοντας το σύστημα αυτό καταγράψαμε:

• Μπορείς να ενεργοποιήσεις το σύστημα Range Extender όταν η μπαταρία του αυτοκινήτου πέσει κάτω από το 75%. Αυτό γίνεται με σχετική εντολή στο μενού.

• Ο θερμικός κινητήρας συνήθως δεν αυξάνει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Το διατηρεί ή επιβραδύνει το ρυθμό αποφόρτισης ανάλογα πως το χρησιμοποιείς. Ανάλογα λοιπόν με τον τρόπο χρήσης αυτή η επιμήκυνση που προέρχεται από τη χημική ενέργεια των 9lt βενζίνης φτάνει έως 150km.

• Αν η μπαταρία είναι πάνω από 20% ο θερμικός κινητήρας την φορτίζει με ήπιο ρυθμό διατηρώντας χαμηλό ρυθμό περιστροφής.

• Όταν η μπαταρία πέσει κάτω από 20% τότε ο ρυθμός περιστροφής του θερμικού κινητήρα αυξάνει και ακούγεται περισσότερο.

• Το σύστημα Range Extender ενεργοποιείται μόνο του, όταν η μπαταρία πέσει στο 6% της ισχύος της ώστε να μπορέσει το όχημα να φτάσει έως ένα σταθμό φόρτισης. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα των 170PS και η λειτουργία των περιφερειακών συστημάτων οριοθετείται ώστε ο ρυθμός φόρτισης να επαρκεί για να συνεχίσει να κινείται το αυτοκίνητο.

• Η κατανάλωση του ηλεκτροκινητήρα είναι στα 12.6kwh/100km και το κόστος της kwh στο νυχτερινό τιμολόγιο είναι περίπου 7 λεπτά. Προσθέτοντας τους φόρους φτάνεις σε κόστος περί τα 2 ευρώ/100km. Το ηλεκτρικό BMW i3 είναι το πιο οικονομικό αυτοκίνητο που έχουμε δοκιμάσει.

Κλείνοντας αξίζει ν’ αναφέρουμε ξανά τον τρόπο με τον οποίο κινείται στην πόλη το i3. Απαλλαγμένο από θορύβους, κραδασμούς και αλλαγές ταχυτήτων επωφελείται από τη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα και επιταχύνει εντυπωσιακά βοηθώντας τον οδηγό να ελίσσεται στην κίνηση της πόλης. Είναι αγχολυτικό και πραγματικά κερδίζει το χρήστη προσφέροντας εκτός από οικονομία και υψηλή ποιότητα μετακίνησης. Δεδομένου ότι ο μέσος κάτοικος μιας πόλης δεν διανύει πάνω από 50km ημερησίως το BMW i3 της δοκιμής μας με το Range Extender χρειάζεται φόρτιση κάθε  Σαββατοκύριακο. Σε οικιακή πρίζα θέλει 7 ώρες για να φορτίσει. Η τιμή του i3 με τη μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας 94Ah και το σύστημα Range Extender φτάνει τις 40.000 ευρώ. 

loading...