Ο Νίκος Γαλανός γεννήθηκε στις 20 Δεκεμβρίου του 1945 και είναι Έλληνας ηθοποιός του κινηματογράφου, του θεάτρου και της τηλεόρασης. Ο διαχρονικός ζεν πρεμιέ ξεκίνησε την καριέρα του τη δεκαετία του 1960 ενώ έγινε αρκετά γνωστός στις αρχές της δεκαετίας του 1970 παίζοντας πρωταγωνιστικούς ρόλους σε ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου.
Κράμα ταλέντου, γοητείας, φυσικότητας και έντονης εκφραστικότητας, έφτιαξε ένα διαχρονικό προφίλ, που φροντίζει μέχρι σήμερα να φέρνει στις μνήμες μας την περίοδο της μεγάλης ακμής του Ελληνικού Κινηματογράφου.
Ο Νίκος Γαλανός για τον γάμο, τα παιδιά και τον έρωτα
«Έχω παντρευτεί δύο φορές κι έχω χωρίσει είχε πει ο Νίκος Γαλανός. Ο γάμος δεν μου πάει καθόλου. Δεν μου έχει λείψει να έχω ένα παιδί. Δεν έπιασα ποτέ τον εαυτό μου να σκέφτεται «να είχα οικογένεια και να μεγαλώνω παιδιά». Πάντα μου άρεσε να ήμουν ελεύθερος κι έτσι να λειτουργώ, όπως μου έρχεται, χωρίς υποχρεώσεις».
«Ο έρωτας είναι κινητήριος δύναμη στα πάντα. Είναι η αρχή και το φινάλε…Χωρίς έρωτα δεν μπορεί κανείς να ζήσει. Όταν κάποιος είναι ερωτευμένος είναι διαφορετικός, φωτεινός, όμορφος, ζει, μιλάει με τους ανθρώπους. Ένας άνθρωπος χωρίς έρωτα είναι κατσούφης, περίεργος, δύσκολος. Με τον έρωτα λάμπεις», είχε πει ο ηθοποιός σε συνέντευξη του.
Η καριέρα του Νίκου Γαλανού
Έκανε το κινηματογραφικό του ντεμπούτο το 1962 ερμηνεύοντας ένα μικρό ρόλο στην ταινία “Οργή”. Σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Κωστή Μιχαηλίδη, ενώ έκανε το θεατρικό του ντεμπούτο παίζοντας μαζί με την Τζένη Καρέζη στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Την ίδια περίοδο συμμετείχε και στις ταινίες “Κραυγή”(1964), “Τα δάκρυα μου είναι καυτά”(1964), “Ο Ουρανοκατέβατος”(1965), “Η λεωφόρος του μίσους”(1968), “Πανικός”(1969) και “Πεθαίνω κάθε ξημέρωμα”(1969).
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 πρωταγωνίστησε μαζί με την Αλίκη Βουγιουκλάκη στην ταινία “Ένα αστείο κορίτσι” στο ρόλο του Αλέκου Βενιέρη γινόμενος ευρέως γνωστός ενώ ακολούθησαν κι άλλοι πρωταγωνιστικοί ρόλοι σε ταινίες. Κάποιες από τις πιο γνωστές είναι “Ορατότης μηδέν”(1970), “Ο Αστραπόγιαννος”(1970), “Η Αλίκη Δικτάτωρ”(1972) ενώ η ταινία “Η αμαρτία της ομορφιάς” το 1972 σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Ακόμη το 1974 έκανε το τηλεοπτικό του ντεμπούτο μέσω της σειράς “Οι Δίκαιοι” ακολουθώντας πρωταγωνιστικοί ρόλοι στις σειρές “Το Ταξίδι”, “Έρωτας και Επανάσταση”, “Η μάχη των πελαργών”, “Οι φρουροί της Αχαΐας” και άλλες.
Στην ιδιωτική τηλεόραση έχει εμφανιστεί στις σειρές “Το Τραστ”(1990-1991), “Ανατολικός Άνεμος”(1991-1992), “Η Ελίζα και οι άλλοι”(1993), “Χαραυγή”(1994-1995), “Έκπτωτος Άγγελος”(1997-1998), “Το κλειδί”(1999-2001), “Μη μου λες αντίο”(2004-2005), “Απαγορευμένη Αγάπη”(2005-2006), “Ένας Μήνας και κάτι”(2007-2008), “Κλεμμένα Όνειρα”(2011-2012) και “9 Μήνες”(2015-2017).
Ο άγνωστος καυγάς του Νίκου Γαλανού με την Αλίκη Βουγιουκλάκη
Ο Νίκος Γαλανός είχε πει σ συνέντευξή του: «Με την Αλίκη Βουγιουκλάκη κάναμε 4-5 ταινίες και αρκετά θεατρικά, είχαμε μια πολύ όμορφη σχέση. Μετά από κάποια χρόνια που η Αλίκη αποφάσισε να αλλάξει παρτενέρ και να μην παίζει με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, ήταν αναμενόμενο ότι όποιος πήγαινε μοιραία θα ακολουθούσε ένα έτσι γκελ στον πολύ κόσμο. Της Αλίκης της άρεσε να φλερτάρει με όλο τον κόσμο. Ήταν ένας άνθρωπος που τη γέμιζε αυτό, της πήγαινε. Όπως της άρεσε το χειροκρότημα, ήθελε να είναι επιθυμητή. Και το θεωρώ πολύ φυσιολογικό για κάθε γυναίκα και για κάθε άντρα. Δεν υπήρξαμε ποτέ ζευγάρι, μείναμε φίλοι. Δεθήκαμε πολύ με την Αλίκη, υπήρξε αληθινή φιλία μεταξύ μας. Εγώ σεβάστηκα την Αλίκη ακόμα και μετά τον θάνατό της. Δεν θα έλεγα ποτέ τίποτα για κανέναν άνθρωπο.
Όταν έπαιζα στην “Ιστορία του Ιρκούτσκ” με τον Καζάκο και την Καρέζη, στην Τζένη μιλούσα στον πληθυντικό. Με την Αλίκη Βουγιουκλάκη υπήρξε αυτή η χημεία στην πρώτη μας συνεργασία, στο “Ένα αστείο κορίτσι”, αλλά συγχρόνως υπήρχε και μια κόντρα περίεργη. Από την πρώτη στιγμή μιλάγαμε Αλίκη Νίκο, στον ενικό, αφού η Αλίκη σου έδινε μια άμεση οικειότητα. Οπότε, μια μέρα, σε ένα γύρισμα, μου λέει “να σε ρωτήσω κάτι, στην Τζένη μιλάς στον ενικό ή στον πληθυντικό;”. Όπα, λέω, κάτι δεν πάει καλά εδώ. Της λέω “να σας πω, κυρία Βουγιουκλάκη…” και μου απαντάει “όχι, εμένα δεν με πειράζει, δικαίωμά σου. Εμείς συνεργαζόμαστε εδώ, εκεί στο θέατρο είσαι με την Τζένη”.
Της είπα: «τις περισσότερες φορές της μιλάω στον πληθυντικό, αλλά αν θέλετε σας μιλάω και εσάς στον πληθυντικό, δεν έχω κανένα πρόβλημα”. Και τσακωθήκαμε σε σημείο να έχουμε σκηνές ερωτικές μετά κι εγώ να είμαι στο κυρία Βουγιουκλάκη. Μέχρι που μετά από 3-4 γυρίσματα, ξέσπασε, με έβρισε και ηρεμήσαμε», είχε πει ο Νίκος Γαλανός για την Αλίκη Βουγιουκλάκη.
Νίκος Γαλανός: «Είχα καταλάβει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά στην υγεία της Αλίκης Βουγιουκλάκη»
«Η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν προχωρημένος άνθρωπος και καθόλου συντηρητική. Παίζαμε μαζί στην Μελωδία της Ευτυχίας. Είχα καταλάβει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά στην υγεία της Αλίκης Βουγιουκλάκη. Υπήρχαν δύο φανερά σημάδια κάποιες φορές δεν μπορούσε να τραγουδήσει, δεν είχε δυνάμεις και το δεύτερο ήταν που της κρατούσα το χέρι στην σκηνή και το χέρι είχε γίνει χεράκι. Είχα και ένα προαίσθημα ότι κάτι δεν πάει καλά. Πήγαμε μαζί σε ένα διαγνωστικό κέντρο και έτσι ξεκίνησαν τα πράγματα. Έγιναν οι πρώτες εξετάσεις και είδαν κάποια πράγματα», είχε πει χαρακτηριστικά ο Νίκος Γαλανός.
Νίκος Γαλανός: «Ήμουν ηλίθιος που έπαιζα χαρτί»
«Ήταν μια πενταετία που ξεκινήσαμε να παίζουμε φιλαράκια και στο τέλος έγινε ένα σπίτι όπου είχε πέντε τραπέζια και χαρτοπαίζαμε κάθε Σάββατο βράδυ. Δυο φορές, όταν ήμουν με την Αλίκη στο θέατρο, έτυχε να πάω απευθείας. Είχα τελειώσει δύο παραστάσεις το Σάββατο, από το βράδυ χαρτί και έφευγα στις 5 και πήγαινα στο θέατρο κατευθείαν για να βγάλω άλλες δύο παραστάσεις. Πολύ επικίνδυνο!», είπε αρχικά ο Νίκος Γαλανός.
«Κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι είμαι ηλίθιος που έπαιζα χαρτί διότι χρωστούσα λεφτά που είχα χάσει κι έπρεπε να πουλήσω το αυτοκίνητό μου για να ξεχρεώσω. Κι επίσης μια φορά, στην απογευματινή παράσταση, με πήρε ο ύπνος ενώ ήμουν όρθιος και παραλίγο να πέσω. Και είπα…σοβαρέψου, δεν μπορείς να συνεχίσεις έτσι. Και το έκοψα», δήλωσε ο ηθοποιός.