Ο Νικόλας Μακρυμανωλάκης από την Κρήτη είναι ένα παιδί ιδιοφυΐα. Ξέρει να διαβάζει και να γράφει αγγλικά, τoυ αρέσει η ανατομία και όνειρο ζωής του είναι να γίνει γιατρός στην Νasa.
Το πρώτο του βιβλίο του διάβασε σε ηλικία μόλις 3 ετών. Ο δείκτης νοημοσύνης του φτάνει το 140. Ο μικρός Νικόλας Μακρυμανωλάκης είναι αυτό που λέμε παιδί-θαύμα.
Σήμερα είναι επτά ετών, ξέρει να διαβάζει και να γράφει ελληνικά και αγγλικά, λατρεύει τα βιβλία αστρονομίας και ανατομίας και όταν μεγαλώσει θέλει να γίνει αστροναύτης ή γιατρός στη Nasa.
Το αγόρι ήταν ήδη μπροστά από την ηλικία του στην ηλικία των έξι μηνών. Τότε οι γονείς του, Μανώλης Μακρυμανωλάκης και Ρόζα Πολυτάρχου, θεώρησαν ότι η ανάπτυξή του ήταν πέρα από τα πλαίσια του φυσιολογικού. Σε ηλικία δύο ετών, ο μικρός Νικόλας άρχισε να σχηματίζει γράμματα σε έναν μαγνητικό πίνακα και ήδη ήξερε να λέει την ελληνική και αγγλική αλφαβήτα, αλλά και να μετράει.
Έναν χρόνο πριν, το ιδιαίτερα ανεπτυγμένο γνωστικό επίπεδο του μικρού αγοριού διέκρινε και η νηπιαγωγός του η οποία πρότεινε στους γονείς του να επισκεφτούν έναν αναπτυξιολόγο. Το αγοράκι έχει δίψα για μάθηση, όπως τους είπαν, δεν πρέπει όμως να χάσει την παιδικότητά του.
«Η “γραμμή” που ακολουθούμε είναι να του φερόμαστε φυσιολογικά και να καταλάβει πως οι γνώσεις και αντίληψη που έχει είναι φυσιολογικές και όχι κάτι που πρέπει να υπερηφανεύεται και να επιδεικνύει με όσους συναναστρέφεται καθώς όλα τα παιδιά έχουνε ένα ανάλογο χάρισμα στον αθλητισμό, τη ζωγραφική κ.λ.π.» αναφέρει ο πατέρας του μικρού Νικόλα στο cretalive.com.
Οι δύο γονείς θέλουν το παιδί τους να αξιοποιήσει το χάρισμα που έχει και παράλληλα να ζήσει μία φυσιολογική ζωή. Μέσα από τον διάλογο τον παροτρύνουν και τον ωθούν να κάνει τις επιλογές του, να αποφασίσει εκείνος τι θέλει να μάθει, ανεξάρτητα από το έαν αυτό θεωρείται κατάλληλο για μεγαλύτερα ή μικρότερα παιδιά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι το καλοκαίρι τους ζήτησε να ξεκινήσει φροντιστήριο αγγλικών και όπως αναφέρουν οι δύο γονείς, αυτό δε σημαίνει ότι έχουν την απαίτηση να πάρει το Proficiency στην ηλικία των 12 ετών.
Η μητέρα του, κ. Ρόζα Πολυτάρχου, αναφέρει πως όταν ο Νικόλας ήταν 1,5 ετών, με την πιπίλα του, καθόταν μπροστά στον μαγνητικό πίνακα και έλεγε την ελληνική και την αγγλική αλφαβήτα ενώ ήξερε και να μετράει.
«Ο Νικόλας έδειχνε πως είχε έφεση στα γράμματα από μικρός, είναι παρατηρητικός, έχει φωτογραφική μνήμη», αναφέρει.
Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει σημαία κράτους που να μην τη γνωρίζει, είναι καλός στην ορθογραφία και στις δύο γλώσσες, γνωρίζει λεπτομερώς το ηλιακό μας σύστημα και την ανατομία του ανθρώπινου σώματος. Ο επόμενος στόχος προς το παρόν είναι να μάθει και άλλες ξένες γλώσσες. Παίρνει στα χέρια του το κινητό της μητέρας του και κατεβάζει εφαρμογές με προσομοίωση πλανητών και αναγραμματισμούς στα αγγλικά!
Οι γονείς του δεν θέλουν το παιδί τους να μεγαλώσει πιο γρήγορα αλλά να απολαύσει την ηλικία του. Έχουν τους ενδοιασμούς σχετικά με τα μαθησιακά πρότυπα και την οριζόντια μάθηση που επικρατεί στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και δεν γνωρίζουν αν το ενδιαφέρον που παρουσιάζει μέχρι σήμερα ο μικρός σε κάτι που ο ίδιος ήδη γνωρίζει συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.
Για τον λόγο αυτό είναι ήδη σε επαφές με δημόσιους και ιδιωτικούς εγχώριους φορείς προκειμένου να εξαντλήσουν όλα τα απαραίτητα εχέγγυα εντός Ελλάδας που θα χρειαστεί ο μικρός στο μέλλον.
Όπως αναφέρουν και οι δύο του γονείς το εξωτερικό πάντα θα είναι η μια επιλογή καθώς μέχρι σήμερα τα μοναδικά project που έχουν πέσει στο τραπέζι προέρχονται από κει και είναι τα μόνα που πραγματικά δείχνουν να προσαρμόζονται στις εκάστοτε «ιδιαιτερότητες» των παιδιών και όχι το αντίστροφο που παρατηρούν ότι εφαρμόζεται εντός συνόρων.