Στον φιλελευθερισμό, που ουδέποτε εφαρμόστηκε στην Ελλάδα, φορτώθηκαν όλα τα δεινά μας και οι στυλοβάτες του συστήματος τον παρουσιάζουν ως απειλή” δηλώνει στην “Ε” ο πρόεδρος του «Δημιουργία, ξανά!» Θάνος Τζήμερος.

Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο κ. Τζήμερος υποστηρίζει ότι “η μετανάστευση σε τέτοιο μαζικό βαθμό δεν είναι μετανάστευση, είναι καθαρή εισβολή” και ότι “η παράνομη είσοδος είναι ποινικό αδίκημα, εκτός αν θέλουμε να καταργήσουμε τα σύνορα, δηλαδή το ίδιο το κράτος”. Για την αυτοδιοίκηση ο κ. Τζήμερος αναφέρει: “Δεν είναι αυτοδιοίκηση. Είναι το μικρό εξαρτημένο και πολύ περισσότερο διεφθαρμένο αδελφάκι της κεντρικής εξουσίας”.

Αναλυτικά σημεία της συνέντευξης από την «Ελευθερία»:


– Οι περισσότεροι Ελληνες εξακολουθούν να θεωρούν απειλή τον φιλελευθερισμό. Η επικράτηση αυτής της άποψης είναι κυρίως επιτυχία των σοσιαλιστών και των κορπορατιστών ή αποτυχία των φιλελευθέρων;

Οι περισσότεροι Ελληνες δεν έχουν ιδέα για το τι είναι φιλελευθερισμός. Τον θεωρούν απειλή διότι το κυρίαρχο σύστημα κομμάτων και media τον δαιμονοποίησε. Είναι προσφιλής συνήθεια της διακομματικής κλεπτοκρατίας να επινοεί εχθρούς για να παραπλανά τον πολίτη, εμποδίζοντάς τον να αντιληφθεί τις δικές της ευθύνες. Έτσι στον φιλελευθερισμό, που ουδέποτε εφαρμόστηκε στην Ελλάδα, φορτώθηκαν όλα τα δεινά μας και οι στυλοβάτες του συστήματος τον παρουσιάζουν ως απειλή. Είναι, όντως, απειλή ο φιλελευθερισμός για τη διαπλοκή, τους πελατειακούς μηχανισμούς, την αργομισθία, τη φορομπηχτική τακτική, τη συνδικαλιστική ασυδοσία. Το ότι τα κράτη με τους πλουσιότερους και τους πιο ευτυχισμένους κατοίκους έχουν φιλελεύθερο σύστημα ενώ τα σοσιαλιστικά καταρρέουν δεν προβλημάτισε ποτέ τον «μέσο Έλληνα» που συνήθως διαβάζει τους τίτλους ενός άρθρου, όταν δεν περιορίζεται στη λεζάντα της φωτογραφίας. Άντε τώρα να του εξηγήσεις ότι ο φιλελευθερισμός δεν είναι μια «ιδεολογία» όπως διάφοροι άλλοι -ισμοί. Είναι απλώς η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί ο άνθρωπος, οι κοινωνίες και συνολικά ο κόσμος. Το ότι π.χ. κάτι που ανήκει σε σένα το προσέχεις περισσότερο από κάτι που ανήκει στο κράτος δεν είναι είναι φιλελεύθερο συμπέρασμα. Είναι απλώς η πραγματικότητα. Βεβαίως, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι οι φιλελεύθεροι στην Ελλάδα δεν μερίμνησαν ιδιαίτερα για να εξηγήσουν τι πιστεύουν και τι επιδιώκουν, αφήνοντας ελεύθερο χώρο στους κρατιστές & κορπορατιστές συκοφάντες. Δεν είναι δυνατόν να έχει μεταφραστεί στα Ελληνικά κάθε σκουπίδι κάθε σούργελου του μετακομμουνισμού και όχι τα έργα του Φρήντμαν, της Ραντ και του Χάγιεκ. Επιπλέον, μερικοί κρυπτοσοσιαλιστές της Εκάλης επινόησαν την ιδιότητα του αριστερού φιλελεύθερου, του «φιλελέφτ», και δυσφημούν και αυτοί τον φιλελευθερισμό με τις υστερικές τους ακρότητες. Εμείς, από την πρώτη μέρα της εμφάνισής μας, εστιάσαμε στο έργο της εκπαίδευσης των πολιτών: στο γιατί ο φιλελευθερισμός δεν είναι απλώς το καλύτερο, αλλά το ΜΟΝΟ συμβατό με την ανθρώπινη φύση κοινωνικοοικονομικό σύστημα.

Θεωρείτε ότι σε μια κρατικοδίαιτη οικονομία όπως η ελληνική, αρκεί η απορρύθμιση της αγοράς για να απελευθερωθούν οι δημιουργικές δυνάμεις ή μήπως θα χρειαστεί να περάσουν δυο – τρεις γενιές για να αλλάξει η νοοτροπία;

Η λέξη απορρύθμιση έχει αρνητική φόρτιση – δεν την ασπάζομαι. Η αγορά χρειάζεται κανόνες και ελευθερία. Λίγους και σαφείς, που θα εφαρμόζονται απαρεγκλίτως στους πάντες. Τους κανόνες τους βάζει το κράτος το οποίο επιβλέπει την εφαρμογή τους. Το κράτος είναι ο διαιτητής του οικονομικού παιχνιδιού – όχι παίκτης. Και πολύ περισσότερο όχι αντίπαλος της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Σήμερα, η αγορά έχει υποστεί τόσο μεγάλες και τόσο πολλές στρεβλώσεις από τον κρατισμό που είναι αδύνατο να λειτουργήσει. Αν λοιπόν αλλάξει το θεσμικό και ρυθμιστικό πλαίσιο η αγορά θα προσαρμοστεί σε dt. Η “νοοτροπία” είναι μηχανισμός επιβίωσης – τίποτε άλλο. Αν για να κάνεις μια δουλειά ο μόνος τρόπος είναι να λαδώσεις τον κρατικό λειτουργό, αυτή τη “νοοτροπία” θα αναπτύξεις. Αν αλλάξει το σύστημα, θα αλλάξεις κι εσύ. Κράτη που έζησαν 70 χρόνια με τη φασιστική υπερρύθμιση της σοβιετικής οικονομίας, προσαρμόσθηκαν στο φιλελεύθερο σύστημα σε ένα 6μηνο. Γιατί να δυσκολευτείς να δουλέψεις σε ένα πλαίσιο που έχει λίγους φόρους, λίγους νόμους, μικρό κράτος, καθόλου γραφειοκρατία, και σου δίνει την ελευθερία να δημιουργήσεις, να κερδίσεις και να απολαύσεις τους καρπούς των κόπων σου;

Έχετε επιχειρηματολογήσει πολλές φορές κατά της μετανάστευσης. Πόσο φιλελεύθερος είναι όποιος θέλει ελεύθερη μετακίνηση προϊόντων, πρώτων υλών, χρηματικών κεφαλαίων αλλά ζητεί περιορισμό στη μετακίνηση των ανθρώπων;

Απολύτως. Ως φιλελεύθερος αντιδρώ στο «ανοίξαμε και σας περιμένουμε». Ο σεβασμός της ατομικής ιδιοκτησίας και η δυνατότητα κάθε ανθρώπου να ορίζει τη ζωή του είναι ο πυρήνας του φιλελευθερισμού. Στο σπίτι μου εγώ κάνω κουμάντο. Εγώ θα αποφασίσω ποιους και πόσους θα φιλοξενήσω. Η χώρα είναι το ευρύτερο σπίτι μου. Το ίδιο και η Ευρώπη. Δεν μπορεί μια εντελώς διεστραμμένη αντίληψη περί πολιτικής ορθότητας να μου επιβάλει να συγκατοικήσω με ανθρώπους οι οποίοι εισέβαλαν απρόσκλητοι στον χώρο μου και μάλιστα δεν δείχνουν την παραμικρή διάθεση να προσαρμοστούν και να ασπασθούν τις αρχές και τις αξίες του πολιτισμού μου, ενώ αντιθέτως θέλουν να μου επιβάλουν τις δικές τους. Η μετανάστευση σε τέτοιο μαζικό βαθμό δεν είναι μετανάστευση – είναι καθαρή εισβολή. Και είναι η πρώτη φορά στην παγκόσμια ιστορία που ο δεχόμενος την εισβολή χρηματοδοτεί τον εισβολέα! Ένας άκρως ανελεύθερος, φασιστικός «πολιτισμός», όπως το Ισλάμ, κάνει εξαγωγή των αδιεξόδων του, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις ώστε σε μερικές δεκαετίες ολόκληρη η Ευρώπη να μετατραπεί σε ισλαμικό χαλιφάτο. Η ελευθερία την οποία με κόπο κατακτήσαμε σ’ αυτή την ήπειρο πρέπει να προστατευτεί και η ανεκτικότητα δεν μπορεί να κλείνει τα μάτια στους μη ανεκτικούς που εκμεταλλεύονται την «ανοιχτωσιά» της για να την καταργήσουν.

Επίσης το προνοιακό σύστημα της χώρας μου και της Ευρώπης είναι «ιδιοκτησία» των πολιτών της διότι χρηματοδοτήθηκε από τους φόρους μας. Δεν μπορεί να αναλίσκεται σε παροχές σε ανθρώπους από άλλες ηπείρους που δεν πλήρωσαν δεκάρα τσακιστή. Κάθε προνοιακό σύστημα έχει ένα όριο αντοχής. Φορολογούμαστε για να υπάρχει ένα δίχτυ προστασίας για την κοινωνία που το πληρώνει, όχι για κάθε τυχοδιώκτη στον κόσμο που έμαθε ότι στην Ευρώπη μοιράζουν σπίτια, φαγητό, ρούχα και λεφτά και τρέχει να επωφεληθεί. Αν δεν υπήρχαν τα επιδόματα και οι παροχές των ΜΚΟ θα ερχόντουσαν; Γιατί δεν εφαρμόζουμε τις φιλελεύθερες αρχές και στους εισβολείς; Θες να δοκιμάσεις την τύχη σου στην Ευρώπη; Θα ζητήσεις κατ’ αρχάς άσυλο στις προξενικές αρχές και τις πρεσβείες των ευρωπαϊκών χωρών, όχι μπουκάροντας από το Αιγαίο ή τον Έβρο. Και θα αποδείξεις ότι έχεις την οικονομική δυνατότητα να ζήσεις με τα δικά σου μέσα και όχι εις βάρος των άλλων. Αν έμπαινα εγώ παράνομα στο Μπαγκλαντές, στη Νιγηρία, στη Σαουδική Αραβία θα με περίμεναν με λουλούδια και αγκαλιές οι ΜΚΟ; Η παράνομη είσοδος είναι ποινικό αδίκημα, εκτός αν θέλουμε να καταργήσουμε τα σύνορα, δηλαδή το ίδιο το κράτος. Θα μπορούσαμε να το κάνουμε αν όλες οι κοινωνίες ήταν κάτι μεταξύ Ελβετίας και Λουξεμβούργου. Επειδή όμως δεν είναι, τα κράτη είναι αναγκαίο κακό, όπως αναγκαίο κακό είναι η κλειδαριά στην εξώπορτα του σπιτιού μου. Αυτός που την ανοίγει διάπλατα για να μπει όποιος θέλει να τον κλέψει, να βανδαλίσει την περιουσία του και να βιάσει τα παιδιά του, δεν είναι φιλελεύθερος, είναι ηλίθιος.

loading...